regendeken waterdicht maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

regendeken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:00

Hoe doen jullie dat ?

Mijn regendeken is aan het doorlekken sinds 3 jaar.. Omdat hij verder nog wel heel is wil ik kijken of ik hem nog waterdicht kan maken..
Het is een HH ongevoerde regendeken..

Wat gebruiken jullie hiervoor en hoe vaak ?? of ben ik nu toch aan een nieuwe toe ??

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:55

Ik weet dat er bepaald spul bestaat om iets weer waterdicht te maken, maar dit is meestal maar tijdelijk.

Ik denk dat je toch aan een nieuwe deken moet geloven...

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:58

ik ben er ook bang voor dat spul kan wel even helpen maar helemaal waterdicht word hij toch niet meer voor langere tijd

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:47

Wat je kunt proberen, is de deken eerst gewoon op 40 graden met wasmiddel wassen en daarna met een half (of misschien wel een heel) flesje Harmisol.

Schoonwassen vooraf is noodzakelijk omdat Harmisol alleen 'pakt' op schoon materiaal.

Ik heb mijn ongevoerde regendeken op die manier prima waterdicht gekregen/gehouden, evenals twee goedkope regenjacks. Maar goed, die waren nog niet zo oud.

Als het met Harmisol niet lukt, dan kun je het maar beter uit je hoofd zetten, vrees ik.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 07:29

Harmisol is idd altijd het proberen waard.. Alvast bedankt !

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:53

Je kunt de Harminsol geloof ik met een spons aanbrengen, zo kun je hem goed behandelen, het liefst 2 of 3 keer. Bij mij werkt dat met een soortgelijk middel prima!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:15

Harmisol heb je ook in spuitbussen. Maar opspuiten of opbrengen met een spons is net iets minder effectief, is mijn ervaring. Je slaat toch onbedoeld stukjes over. Als je stof wast met Harmisol dringt het echt goed door in de vezels.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 17:56

Deken zit in de wasmachine.. eerst het ergste met tuinslang eraf gehaald.. toen dat niet echt mijn goedkeuring kon wegdragen toch maar in de machine gegooid..
Nu tweede ronde met harmisol .. hoop dat hij straks weer waterdicht is..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:00

Wil je laten weten of het werkt?

ik heb hier ook nog een deken liggen
qua uiterlijk gloednieuw, maar helaas ook niet meer waterdicht

ellepel

Re: regendeken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:26

lees even mijn topic wat ik geopend heb vanwege de zelfde reden, na 3 jaar is mijn ongevoerde regendeken ook niet meer waterdicht.

ik heb vandaag super uitleg gekregen over het hoe en waarom en denk dat t wel klopt!!!

hele verhaal staat hier:

viewtopic.php?f=13&t=493423&hilit=

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 22:06

runningkawa schreef:
Wil je laten weten of het werkt?

ik heb hier ook nog een deken liggen
qua uiterlijk gloednieuw, maar helaas ook niet meer waterdicht

Zal ik doen

Dat bucas wasmiddel zal hetzelfde werken als harmisol neem ik aan.. Busje harmisol kost 3.95, nieuwe deken het 30 x zoveel.
Ik gebruik mijn regendeken voorlopig toch over mijn winterdekens heen.. En van de zomer zien we wel weer verder

Ellepel bedankt voor de link van je topic.. Ik heb nog een ongevoerde gewassen "regen"deken liggen. Ik zal die alleen van buiten gaan behandelen.. kijken wat het beste werkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:14

ik weet t natuurlijk niet zeker hoor, maar nadat ik mijn deken egwassen had zag ik wel dat hij toch behoorlijk beschadigd was aan de buitenkant, dus dat verklaard al een hoop waterdoorlaat..

morgen insprayen met spuitbus en we zien of ze gelijk hadden!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:14

ik heb al mijn dekens in een speciale wasserij laten wassen en daar hebben ze ze ook waterdicht gemaakt...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:42

Ik las in het andere topic dat het aangeraden word om je waterdichte dekens elk jaar te wassen, als je dit bij de ruitersportzaak doet( grote wasmachines) raakt je deken daar dan ook van beschadigd of moet je de deken alsnog laten behandelen na het wassen?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:44

Degene die mijn winterdekens wast, doet dat 'koud' (althans, dat liet ze mij weten toen ik erbij zei dat ik ze niet te warm gewassen wilde hebben i.v.m. de waterdichtheid). Voor zover ik weet, bedoelt ze met 'koud' op 30 graden. Ze worden brandschoon en blijven toch waterdicht. Voor de zekerheid heb ik mijn fijnste deken toch nog even zelf met een spuitbusje Harmisol behandeld, maar die gaat al drie winters mee en mijn paard blijft er perfect droog onder.

Alleen mijn ongevoerde regendeken was ik zelf (mijn winterdekens passen niet in mijn machine) en die was ik dus met Harmisol.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:48

werkt Harmisol niet dan is er nog een laatste red middel en dat is de deken naar een paardendeken wasseretten wegbrengen en hem door hun laten inpregneren met anti lek.
Daar gebruiken ze het zelfde spul als dat er voor bv, tenten wordt gebruikt dus dan is ie op zeker waterdicht!!(kost wel iets meen 10-15 euro maar das nog steeds goedkoper als een nieuwe deken!)