Ik heb sinds een kleine week eindelijk mijn kleine schat ergens staan... Gaat hartsikke goed, maar ik zit toch met een paar dingetjes.
Angel is echt een lieverd, loopt met me mee en gaat zelfs de kleinste kamertjes in met me, boeit haar niet, ze vindt niks eng.
Totdat ze dus de wei in moet.... Daar staat een ouder paard, die dus heel gemeen is tegen haar. Als ik aankom met Angel, dan gaat dat andere paard dus al met de oren plat en staan zwiepen met de staart. Angel mag dus ook niet in de buurt komen, anders schopt ze gelijk naar haar of ze bijt haar.
Nu weet ik dat ze uiteraard haar rangorde moet bepalen, maar het heeft nu dus als gevolg dat Angel de wei niet inwilt en dus eerst een tikje op haar kont moet krijgen wilt ze verder lopen. Nu ben ik bang dat ze dalijk helemaal niet meer naar binnen wilt, dat terwijl ze voor de rest met alles meeloopt.
Ze staat ook tot aan haar enkels in de modder. Het is een Irish Cob (tinker) met lekkere sokken, dus je kan je wel voorstellen hoe dat eruit ziet
Ik mag haar sokken nog niet kammen (wel al hoefjes krabben aan de voorkant) en de klodders modder hangen eraan. Ik ben dus bang dat ze last van Mok gaat krijgen of andere hoefproblemen. Ze kan wel "droog" staan maar eigenlijk is het hele veld waar ze staat vrij wel drassig. Ook krijgt ze haar hooi op de modderige plekken en niet op de droge plekken. Ook echt vers water is er niet. Ik zag vandaag een emmer met water, maar daar zat allemaal troep in, van oude bladeren en weet ik het nog meer. Ik weet dat als ze uit een sloot drinken het ook niet vers is.... maar toch het zit me niet lekker. Ook heb ik het idee dat ze verder geen eten krijgt, als ik kom zegt de boer dat ik haar eten moet geven en dat doe ik ook trouw, maar ik kom elke dag een keer langs en als ze dan maar 1 keer eten krijgt, dat vind ik toch wel weinig.Als mijn man, de boer erop aanspreekt over de drassige wei, zegt hij, ach er staan meerdere paarden in de modder en ik heb nooit problemen en als ze er nu niet instaat zal ze nooit wennen aan mok.
Tja dat schiet dus ook niet echt op.... Ook is er dus toen ik net 2 dagen daar stond, een paard overleden en een aantal paarden waren ziek, dan twijfel je toch nog erger.
IK hoop dta jullie wat weten of raad kunnen geven...