Laten staan of niet...(lang verhaal hoor)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Laten staan of niet...(lang verhaal hoor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:57

nou ik zit weer ergens mee hoor....

Ik heb sinds een kleine week eindelijk mijn kleine schat ergens staan... Gaat hartsikke goed, maar ik zit toch met een paar dingetjes.

Angel is echt een lieverd, loopt met me mee en gaat zelfs de kleinste kamertjes in met me, boeit haar niet, ze vindt niks eng.

Totdat ze dus de wei in moet.... Daar staat een ouder paard, die dus heel gemeen is tegen haar. Als ik aankom met Angel, dan gaat dat andere paard dus al met de oren plat en staan zwiepen met de staart. Angel mag dus ook niet in de buurt komen, anders schopt ze gelijk naar haar of ze bijt haar.

Nu weet ik dat ze uiteraard haar rangorde moet bepalen, maar het heeft nu dus als gevolg dat Angel de wei niet inwilt en dus eerst een tikje op haar kont moet krijgen wilt ze verder lopen. Nu ben ik bang dat ze dalijk helemaal niet meer naar binnen wilt, dat terwijl ze voor de rest met alles meeloopt.

Ze staat ook tot aan haar enkels in de modder. Het is een Irish Cob (tinker) met lekkere sokken, dus je kan je wel voorstellen hoe dat eruit ziet Ik mag haar sokken nog niet kammen (wel al hoefjes krabben aan de voorkant) en de klodders modder hangen eraan. Ik ben dus bang dat ze last van Mok gaat krijgen of andere hoefproblemen. Ze kan wel "droog" staan maar eigenlijk is het hele veld waar ze staat vrij wel drassig. Ook krijgt ze haar hooi op de modderige plekken en niet op de droge plekken. Ook echt vers water is er niet. Ik zag vandaag een emmer met water, maar daar zat allemaal troep in, van oude bladeren en weet ik het nog meer. Ik weet dat als ze uit een sloot drinken het ook niet vers is.... maar toch het zit me niet lekker. Ook heb ik het idee dat ze verder geen eten krijgt, als ik kom zegt de boer dat ik haar eten moet geven en dat doe ik ook trouw, maar ik kom elke dag een keer langs en als ze dan maar 1 keer eten krijgt, dat vind ik toch wel weinig.

Als mijn man, de boer erop aanspreekt over de drassige wei, zegt hij, ach er staan meerdere paarden in de modder en ik heb nooit problemen en als ze er nu niet instaat zal ze nooit wennen aan mok.

Tja dat schiet dus ook niet echt op.... Ook is er dus toen ik net 2 dagen daar stond, een paard overleden en een aantal paarden waren ziek, dan twijfel je toch nog erger.

IK hoop dta jullie wat weten of raad kunnen geven...

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:02

ik zou het er met die boer over hebben en anders iets anders zoeken

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:00

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik een andere huisvesting gaan zoeken.
Het klinkt namelijk niet alsof je paard daar een superstal heeft.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:04

Tja als jij al twijfelt, en je paardje al niet graag de wei in durft, is het voor beide dus niet echt ideaal.
Mss is het idd beter om iets anders te zoeken, waar jullie allebei op je gemak zijn.
Succes!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:47

Ik zou ook eens op zoek gaan naar andere mogenlijkheden. Want jij en tevens je paard moet zich op zijn gemak voelen. Is dat niet zo zou ik voor iets anders kiezen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:04

tja als ik je verhaal zo lees dan zou ik ook iets anders zoeken.
Overigens als ik een paard zijn benen voor de eerste keer moet afspuiten doe ik dat altijd alleen. een lange tuinslang eraan en genoeg ruimte om me heen. ik houd het paard in de ene hand niet te kort en in de andere hand de slang met spuitpistool. Dan zet ik gewoon het water op de benen en blijf ik net zo lang spuiten als ik kan, ookal gaat mijn paard aan de wandel. Tot nu toe is het me zo altijd gelukt. Geen stampij maken niet boos worden, niet slaan of schreeuwen niet gaan hangen in het touw. gewoon doorsluiten op de voorbenen.

Succes ermee en ik hoop dat je tot een oplossing kan komen. Zorg ervoor dat je elke keer als je daar bent het water verschoont.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:18

Zef kun je ook heel veel aan de situatie doen. Ik weet niet of het verder goed is maar de dingen die je zegt vind ik niet echt erg.
Kijk, wil je je paard buiten hebben, zul je al snel last hebben in deze tijd van een natte, modderige grond, misschien kun je wat tegels neerleggen in een weekend? Wil je dat ze meer eten krijgen, kijk je of dat kan, en ik vind dat je moet weten hoeveel ze krijgen, eigenlijk mogen ze onbeperkt hooi bijhebben en krachtvoer kun je zelf geven, timmer een ruif in elkaar en klaar is kees. Dat er een ander paard vervelend is dat trekt waarschijnlijk wel bij na een tijdje en kan ergens anders ook gebeuren. Uit de sloot drinken vind ik persoonlijk ook geen probleem, als ze er maar wel op een normale manier bijkunnen.
Kijk gewoon of je er zelf misschien wat mee kan helpen om de het wat meer naar jouw zin te maken, bedenk dat het wel heerlijk is dat je paard naar buiten kan! Ergens anders lijkt het altijd mooi, maar je weet nooit wat daar allemaal weer mis is én kijk ook naar de prijs. Enneh, over die ziekte? Des te groter de stal, des te meer ziektes, zelf op tijd ontwormen.
Succes!