flutstaartje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

flutstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:21

Ik weet niet of hier al een topic over is,maar heb dus een vraagje.
mijn pony heeft echt een flutstaartje, nou heb ik het één en ander gehoord en gelezen over hairextensions en makkelijk aanzetbare staarten,mensen die zelf een staart ophalen bij de slacht etc etc. Nou is mijn vraag wie heeft er hier ervaring mee?? Overigens gaat het om een eczeempony, bovenkant word er altijd afgeschuurt alleen het is net of de lange haren zeg maar niet groeien. Moet ik het gewoon zo laten of wat?? Soms heb ik namelijk het idee dat mensen mijn pony voor schut zetten met d'r staartje of mij daar op aan kijken.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 08-02-22 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Re: flutstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 11:59

Niemand

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:13

Heel weinig aan de staart zitten! Kijk eens of je met een middeltje tegen de jeuk iets verlichting kan geven. Er zijn inderdaad extensions voor de staart. Ik weet niet hoe de staart eruit ziet. Heb je een foto?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:58

Er zijn nepstaarten. In de westernwereld wordt daar (vooral in amerika) veel gebruik van gemaakt. Maar die dingen zijn heel erg duur en kan je er niet lang in laten zitten. Dus alleen voor op wedstrijden ed.
Er zijn ook technieken waarbij de staart verlengt wordt, maar dat is ook echt heel duur.
Er zijn wel een paar sites te vinden maar ik kan ze niet meer herinneren.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 14:13

Hier ene aantal foto's, de bovenkant is zoals je kunt zien eraf geschuurd maar de rest van de staart is ook niks terwijl dat er niet afgeschuurd word.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes susan

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:21

Groeit de staart wel in lengte? Dat het bovenop niet mooi is, zou ik maar voor lief nemen. Door het netjes te knippen of scheren kun je er een redelijk mooie staart nog wel van maken. Zorg dat de onderkant recht afgeknipt is. Spuit er eens per week een antiklitmiddel in. Echt, niet te veel aan gaan zitten. Mijn paard had een mooie volle staart toen ik hem kocht maar vorig jaar in de winter is de helft van zijn staart achter een schroef in de stal blijven hangen. Resultaat: zijn staart is voor de helft uitgedund. Ik doe er heel weinig aan, behalve eens een keert je wassen, antiklit erin en recht afknippen zodat het er netjes uitziet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:42

Haarextensions zijn gaaf ! Goeie uitvinding, ik weet er verder weinig over, heb wel hele mooie resultaten gezien, het is tenslotte echt een pronkstuk van je paard !
Keet heeft zelf een volle, krullende staart en ik zit er verder nooit aan. Ik wil er nog wel eens equistar in doen en in de zomer wassen, maar het liefst gewoon niet. Dat is het beste wat je kunt doen!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:51

Als het paard schuurt, zal een nepstaart net zo goed afgeschuurd worden.
Probeer het schuren zoveel mogelijk te voorkomen, vooral door het verminderen van de jeuk. Zoek een anti-jeukspul dat voor jouw paard werkt en smeer dat dan ook consequent.
Schuurt het paard tegen de stalmuur enzo? Monteer een borstel tegen de stalmuur, zodat hij de borstel gebruikt in plaats van de wand. Een borstel maakt toch minder haren kapot.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:28

Pony staat 24/7 jaar in jaar uit buiten. Dus geen stalwand waar aan te schuren valt, maar de weidepaaltjes natuurlijk wel en de grond schuurt ook lekker.