pony kopen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trowing

pony kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 19:42

kennisen van mij hebben zondag een pony bekeken. een 10jr merie zonder papier geen sportprestaties 153 hoog. moeilijk rond te rijden. vraagprijs 2000euro zonder toebehoren.
wel een mooie pony maar niet speciaal.

we hebben een bod gedaan op de pony van 1400 euro. wat in onze ogen al veel te hoog is voor deze pony. maar die mensen willen niet veel lager gaan dan 2000euro. wat meerdere kopers ook al veel te hoog vonden

dedochter van die mensen wil de pony heel graag hebben. maar moeten ze nou een veel te dure pony kopen of verder kijken naar een pony die dit geldt wel waard is.

mess een rare vraag.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:44

Ik vind 1400 inderdaad zat. Laat het maar lekker voorbij gaan.

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:47

Er komen er nog andere, voor minder dan 2000€.
Snel beslissen is niet altijd goed.

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:48

Verder zoeken

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:50

Het lijkt me dat in zo'n geval karakter toch de doorslaggevende factor is? Vooral voor een meisje van 10, zou ik als ouder vooral een heel betrouwbare pony kopen...
En wat wil de dochter graag met de pony doen? Buitenrijden/dressuur/springen? Wil ze graag buitenrijden, dan is het wel belangrijk dat het paard goed verkeersmak is.
Ikzelf zou bij de keuze van een paard veel meer naar het karakter, verkeersmak, bomproof, etc. gaan dan voor 'prestaties'. Wat rijden betreft kun je een paard veel leren, karakter hebben ze of niet....
Dus: heeft de pony een heel speciaal goed karakter? Als daarvan ook geen sprake is, zouden ze beter even verder kunnen kijken..

irene

Re: pony kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:33

Helemaal met Birta eens

Als het echt de pony is die je zoekt en alle voorwaarden voldoet om een fijne kinderpony te zijn dan vind ik 2000 euro helemaal niet teveel. Liever 2000 euro dan 1400 euro en achteraf spijt hebben.
Denk dat ze dat heel goed voor ogen moeten houden. Een paard uitzoeken doe je op gevoel, een paard kopen doe je met verstand. Tenminste dat is mijn mening.
Toen wij een pony voor onze dochter gingen kopen, hadden we ook een heel lijstje met eisen. Uiteindelijk bleven er 2 pony's over waarvan ik bij 1 de vraagprijs eigenlijk ook te hoog vond. Had mijn dochter voor die pony gekozen, had ik dat er echter wel voor betaald omdat het verder gewoon een pony was die goed bij haar paste.
Ze heeft uiteindelijk trouwens de andere gekozen waarbij de prijs de pony meer dan waard was. Misschien dat een ander daarvan ook zou zeggen, dat is teveel, maar ik vind een betrouwbare pony voor een kind heel wat waard. Daar heb ik meer voor over dan voor een goed papier bijvoorbeeld.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:51

ik vind karakter ook het belangrijkste, maar ook het plezier dat het kind eraan heeft... als het kind dressur met het paardje wilt rijden, maar de pony ziet dat niet zitten, dan is het natuurlijk ook geen goede combinatie.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:17

okeey ik weet genoeg ik denk dat we maar verder moeten kijken. dus als iemand nog een pony weet?