Wij hebben een 15-jarige merrie op stal, die nog lang niet toe is aan haar pensioen. Leeftijd is haar niet aan te zien, en het is echt een leuk paard om mee te werken. Ze heeft geen echte relevante wedstrijdprestaties (B springen en dressuur, was het allereerste paard van de eigenaresse), maar is wel fijn gereden. Nu vinden we het eigenlijk zonde dat ze zo staat te verpieteren, we hebben geen tijd om haar regelmatig te rijden, en da's jammer, want ze werkt graag. De eigenaar denkt er nu over om haar te verkopen, maar dat zal met een 'ouder' paard wel niet meevallen dacht ik... Ondanks dat ze kerngezond is, en echt nog jaren mee kan. In welke prijzen val je met zo'n dier? Merrie dus, 15 jaar, v. Amethist, bruin met kolletje en sokjes, ongeveer 1.65, mooi type paard dat goed lopen kan, heeft al wat fijne veulens gegeven.
ik denk dat je een paardje van die leeftijd best nog wel aardig kunt verkopen hoor, misschien als recreatie/leerpaardje en aangezien ze een papier heeft en al een keer heeft geveulend zal ze misschien ook nog wel als fokmerrie kunnen dienen....
prijs zou ik echt niet weten, ik verdiep me niet zo in de kwpn-ers...
Ik weet ook zeker dat er een markt is voor een 15-jarig paard. Mocht ik na een aantal jaar "gesettled" zijn, dan schaf ik ook zeker een wat ouder paard aan. Evengoed kan ik je ook geen advies voor de prijs geven.
ik heb zelf willem gekocht met 16 jaar, kon niet veel(behalve inmanegelessenhobbelen) en hadgoed papier. heb er wel veel voor betaald..maar ag.. wilde hem zo graag
maar klinkt best leuk wat je beschrijft... je zou er rond de 2500 kunnen vragen.. ze is wat ouder... geen prestaties... maar wel goed papier en veulens gehad.
2500 (euro?) vind ik veel te veel. Het paard heeft geen sportprestaties. Krijg de indruk dat je gewoon een leuk baasje zoekt die er lekker recreatief mee zal gaan rijden. Ik denk dat je dan aan een bedrag tussen 750 en 1000 euro moet denken. Dan kan je vast een super tehuis voor haar vinden waar ze alle aandacht krijgt die ze verdient.
750 vind ik wel héél laag, het is absoluut een fijn leerpaard, ze is goed en fijn gereden en beter aan de hulpen dan menig M paard. 2500 is imo weer flink teveel... Ik dacht aan 1400-1800...
Een leerpaard die B geklasseerd is lijkt me niet echt een leerpaard. Ja voor een manege misschien. Ik denk idd dat het bij 1250 euro echt op houdt of er moet al een heel bijzonder papier bij zitten als fokmerrie.
wat wij hebben gedaan om een prijs voor onze 10-jarige merrie te prikken is kijken op sporthorses.nl. Daar kun je invoeren de leeeftijd van het paard en zijn klassen en welk geslacht. Dan kun je een beetje kijken wat gemiddeld voor zo'n paard wordt gevraagd en heb je denk een wat beter idee dan al die verschillende bedragen die hier worden gezegd....
succes met de verkoop!! T is moeilijk om in deze tijd een paard te verkopen, wij hebben er ook al last van!
ik heb toen mijn 18 (!) jarige paard gekocht voor 3750 gulden, met alle spullen erbij alleen niet het zadel. Daar heb ik toen een nieuwe passier voor gekocht. Hij was een zwarte Nimmerdor X Lucky boy XX en Z springen en Z1 dressuur. Geen moment spijt van gehad en heb 7 jaar van hem mogen genieten. Geweldig leerpaard!
met de prijs die je zelf noemde zit je zo gek nog niet, maar veel belangrijker krijg je het paard nog verkocht. oudere paarden zijn zowat onverkoopbaar op het moment, iedereen wil een jong paard tegenwoordig en die zijn er ook in overvloed. Ik weet niet of geld een rol speelt maar misschien is het een idee om het paard te schenken aan een (gehandicapten)manege of er een goed tehuis voor zoeken. Met bijvoorbeeld de afspraak dat het paard niet doorverkocht mag worden.
Schenken aan het Molnbelt heb ik ook wel mee in m'n hoofd gezeten, daar heb ik zelf ook een paar jaar gereden/geholpen, maar de eigenaar is er niet zo happig op om haar naar een manege te doen... Beetje simpel van ze, maar dat is niet anders.
beetje simpel?? uhm.. zou jij je paard vrijwillig naar een manege doen???
willem komt van een manege en die is dolgelukkig datie nu geen rondjes meer hoeft te kachelen.. dat doe je een ouder paard toch niet aan. dan heb je gewoon geen hart.. geef haar dan weg voor een weggeefprijs.. maar dit is net zoiets als gewoon naar de slager brengen... gadver..
Ze zal nu rond de 1500 moeten kosten denk ik. als je op marktplaats gaat kijken in geesteren (overijssel) staan er ook een paar paarden te koop in die leeftijd.
Ik heb trouwens ook een amethistmerrie gekend. Een bruine, Irrisistable genaamd. Zelfde leeftijd als iones, ook 15.
Jammer dat dit paard niet betuigd is. Want dan wist ik er iemand voor.
gekke_koei: Ik ken die manege goed, en daar is echt niets mis mee, dit paard zou het daar volgens mij super naar haar zin hebben, en er zijn goede afspraken met hen te maken. Ik zou er nooit eentje naar 'zomaar een manege' doen.
Desiree: denk idd dat ik met de eigenaar bespreek dat we maar rond die prijs moeten gaan zitten, lijkt me wel verstandig. Morgen eerst maar es foto's maken!
karijn
Het bijrijder-verhaal komt ons een beetje de neus uit... Na een tijdje is er altijd wel wat (school, werk, jonger paard willen) en het paard wordt er niet jonger op. Kan je wel ontzettend sentimenteel over gaan doen, maar het beestje is beter af bij een leuke nieuwe eigenaar.
ik denk ook zo rond de 1500 euro, gewoon erop zetten voor 1750, kan je altijd nog iets zakken... veel mensen die een recreatiepaard zoeken vinden braaf heel belangrijk, dus daarom is ze nog wel wat waard
15 is nog niet echt oud hoor. Als ie ook nog goed braaf is, is ie volgens mij goed verkoop baar. Ik zou er zeker nog 2000 euro voor vragen. Je kan altijd nog zakken.
Streek gebonden denk ik, hier vinden ze een 13 jarig paard al duur, ondanks dat hij M2 en zeker nog veel meer kan, 2000 barsten ze in proesten uit , zonde he? begreep dat ook niet.
het ios echt wat de gek er voor geeft. je moet net de juiste mensen tegen komen. en als je kijkt wat paarden kosten dan kun je z paarden voor 3500 euro kopen en voor 18000 euro. dus ik denk dat het moeilijk te zeggen is. succes met de verkoop!
je kan haar best verkopen, maard enk niet dat ze veel geld opleverd. Je moet gewoon zien dat je een goed tehuis voor haar vindt, en wat dan belangrijker is dan de prijs. Als ze een perfect leerpaard is voor een jonge of beginende ruiter zou ik zo rond de 1500 euro gaan zitten. Ik had een 14 jarige kwpn merrie, die heb ik voor 900 euro verkocht. ze was 1.59, bruin, recreatief bereden, 1 veulen gehad.