Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Daar zit dus zout en dat houdt vocht vast....
Maar waarop baseert jouw dierenarts dan dat je paard gevoelig kan zijn voor spierbevangenheid?
Paarden vinden het vaak gewoon saai 

Chrystal-gek schreef:Ze krijgt onbeperkt kuil/hooi? Ik zou de kuil weglaten, vooral als je zegt dat je paard nog wel eens diarree heeft, gevoelig is voor hoef/spierbevangenheid.
Kuil is geen paardenvoer, kom je ook niet in de natuur tegen.
Andere ph-waarde, veel eiwit.

Djilan schreef:Chrystal-gek schreef:Ze krijgt onbeperkt kuil/hooi? Ik zou de kuil weglaten, vooral als je zegt dat je paard nog wel eens diarree heeft, gevoelig is voor hoef/spierbevangenheid.
Kuil is geen paardenvoer, kom je ook niet in de natuur tegen.
Andere ph-waarde, veel eiwit.
Kuil is inderdaad koeienvoer, maar tegenwoordig hebben de meeste mensen voordroog. Als de TS inderdaad echt van dat natte zure kuil bedoelt zou ik haar inderdaad ook aanraden dat weg te laten. Maar zij geeft aan dat haar paard alleen diarree krijgt van gras.
Voordroog is bijna hooi...
Eiwit gehalte hoeft niet hoger te zijn dan van hooi, helemaal niet als het van onbemest weiland komt en van dezelfde snede is als het hooi.
Kan wel, maar hoeft dus helemaal niet. Wat wèl een rol kan spelen is dat in verpakt hooi (zo noem ik het maar even) een zuurstof arm klimaat heerst. Dit heeft zeker invloed op de manier waardoor het verteert wordt door het paard.
Enne, hooi kom je in de natuur volgens mij ook niet tegen hoor
Net als krachtvoer niet...
.
Toydoll schreef:Nee ik voer verder nog helemaal niets bij, koop je dat dan als poeder vorm ofzo?