verschillende voer tijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

verschillende voer tijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 06:12

ik had en vraagje,
Ik sta op en super gezellige stal maar nu is er 1 probleem het voeren, savonds voer ik altijd dus dan is het geen probleem maar sochtens krijgen ze de ene keer wel voer en de andere keer weer niet en als ze krijgen dan krijgen ze maar een halfe kilo over het hooi heen en dat is niet genoeg voor mijn paard die elke dag zeker dik 2 uur loopt.
Nu ben ik er meestal rond een uur of 2 en dan geef ik haar altijd een kilo extra in haar voer bal dus ze komt niks te kort maar als ze zo onregelmatig eten krijgt kan dat gevolgen hebben.

Een andere stal zoeken is geen optie er is hier helemaal niks in de buurt en ze staat hier verder supper met weiland heel de dag en grote uitloop stal

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 06:58

Lekkere stal is dat
Kun je niet overleggen met diegene die de paarden voert, dat jouw paard meer moet en dat het beter is als ze regelmatig worden gevoerd?

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 07:00

Misschien kun je zelf beter gaan voeren, dan weet je tenminste zeker dat je paard eten krijgt.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 07:02

ja maar ik begin al om 6 uur met werken en op stal werken ze ok allemaal

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:39

Hoeveel voer geef je je paard 's avonds in 1 keer, en hoeveel wil je haar in totaal geven? Tot 2 kilo in 1 keer geven is geen probleem, in mijn ervaring. En meer dan 3 kilo voer op een dag is voor de meeste paarden absoluut niet noodzakelijk. Dus dan zou het om het geven van 1 kilo extra, ergens op de dag, gaan. En dat doe je in principe al. Onregelmatig voeren in de zin van, de ene keer 's ochtends vroeg en de andere keer pas om 2 uur (naast het avondeten) kan in mijn ervaring helemaal geen kwaad. Als er tussen 2 opeenvolgende voerbeurten maar een paar uur zit is het goed, en als er tussentijds maar voldoende ruwvoer tot de beschikking is (en dat is het geval, begrijp ik).
Blijf jouw paard te karig in conditie op 3 kg krachtvoer, dan zou ik naar hoger-energie-voer (sportbrok) gaan, in plaats van meer voer, of olie toevoegen, voor meer energie.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 08:58

het is en arabiertje met nog genoeg ernergie en pit dus dat is geen probleem ruwvoer krijgen ze genoeg en mag ik altijd pakken.
maar er staat en tinker op stal en die is niet voorruit te branden helemaal geen energie.
ze krijgt savonds altijd 1 tot 1,5 kilo basis brok en halfe kilo muesli voor de lekker en dan smiddags als ik er ben nog ongeveer 1 kilo in haar voerbal
we hebben het al vaak zat gezegd mar zij zegt dan ja ik heb gevoerd er is niemand in de ochtend dus ze kan het makkelijk zeggen,
maar we hebben en aantal truukjes met de emmer en bixschep zadat we weten als de emmers nog op de zelfde volegorde staan hebben ze geen eten gehad,

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:05

op zo'n stal hebben wij ook gestaan en het is waardeloos zowel voor jezelf als voor het paard, probeer onder elkaar voerbeurten afte spreken met als tegenprestatie korting op je stalgeld.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:21

ik koop ook zelf zakken voer en haal dat elke maar van me stalling af

Waratje

Re: verschillende voer tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:35

Zet het voer voor 's ochtends klaar in een klein emmertje (met deksel, bij voorkeur) voor de stal, dan is het heel simpel voeren en ook heel simpel controleren. Want of je het emmertje nou leeggooit in de stal of in de voerton, maakt niet uit. Blijft voor degene die 's ochtends zou voeren slechts de keuze van wel voeren of niet voeren.