Past het zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IneV

Past het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:16

Ik heb een zadel gekocht (wintec 2000, met verwisselbare boom ( de zwarte steekt er nu in ), maar ben er niet zeker van of het goed past.. Ik heb enkele foto's genomen, en hoop dat jullie het kunnen afleiden van deze foto's.. ( M'n zus dacht dat het zadel, als het bontje er niet onder lag, een beetje spanden aan haar schouders.. En heb de indruk dat de boom te hoog is ( te smal.. ) Maar we kennen er verder niet veel van dus commentaar (over het zadel) gewenst! )

Hier is ze wel nog een beetje vuil op de foto's..

Afbeelding

Afbeelding

En nu met bontje eronder:

Afbeelding

Afbeelding

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:20

Als je denkt dat de boom te smal is, moet je er geen bontje onder leggen. Daar wordt ie nog smaller van. Het beste is om er een zadelmaker naar te laten kijken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:24

ja, laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft, ik zelf vind het zadel niet heel slecht liggen, de boom mag misschien wel iets breder, maar nogmaals, moeilijk te zien.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:35

moeilijk te zien
En ik vind wel dat je zadel ook moet passen zonder bontje hoor Tenzij je er een 'echte' reden voor hebt

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:43

Het beste kun je idd een zadelmaker of iemand anders er bij halen
Het is makkelijker als je het in het echt ziet, dan op een foto

Ook ik vind het zadel trouwens niet heel erg smal, zo lijkt het tenminste! Let er wel op, dat met een bontje er wel minder ruimte onder komt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:16

Niet zelf gaan gokken, haal er een deskundige bij, met een slecht passend zadel kun je je paard echt de problemen in rjden!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:25

ik vind dat het zadel wel goed op de rug lijkt te liggen, maar haal er iemand bij als je twijfelt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:27

Leg je hand even onder het zadel op de schouder en trek het voorbeen naar voren zodat de schouder beweegt, als je hand klem zit is hij te smal daar.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:31

inderdaad , kijk vanachter het paard of je naar de voorkant kan kijken. ligt de schouder vrij is er voldoende ruimte bij de schoft en drukt/schuift het zadel nergens. laat deze punten door een ander checken als je er op zit , door het gewicht kan het zadel nog iet ínzakken'waardoor er net te weinig ruimte kan zijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:22

Kan je er een hand tussen steken bij de schouder of gaat dat moeizaam? Haal er idd een zadelmaker bij, en vraag of die wat bomen voor je meeneemt. Kan best dat er een van een slag breder in moet Valt gewoon heel lastig te zien vanaf foto's.

Nog wel een andere tip Draai je webbers andersom zodat het pinnetje naar binnen steekt, en schuif dan dat hulsje erover, zo zit het lekkerder, onder het rijden Dat hulsje schuif je trouwens van boven naar benee erover

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:14

als je twijfelt of ie te smal is, kan je een bredere boom probren, dat is het ideale van zo'n zadel, ik kan het zo van de foto's niet goed zien, vraag het maar aan een zadelmaker

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:28

zo te zien heb je een boom nodig die een slag breeder is, deze is te smal!(hij zweeft boven de schoft en klemt op de schouders, er is geen genoeg ruimte)
Bontje eronder maakt het zadel alleen nog maar smaller!
En idd je webberbeugelriemen omdraaien en het hoesje er overheen schuiven!(rijd een heel stuk prettiger!!)

StalDoorstap

Re: Past het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 00:47

Zadel is idd te smal.

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:30

Oke, dat bevestigd dus wat ik dacht! Dan zal ik de breedere boom wel gaan halen.. En er iemand naar laten kijken! Ook bedankt voor de tip over de webbers!

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:43

aafje87 schreef:
zo te zien heb je een boom nodig die een slag breeder is, deze is te smal!(hij zweeft boven de schoft en klemt op de schouders, er is geen genoeg ruimte)
Bontje eronder maakt het zadel alleen nog maar smaller!
En idd je webberbeugelriemen omdraaien en het hoesje er overheen schuiven!(rijd een heel stuk prettiger!!)

hier ben ik het mee eens.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:49

Ik denk dat het zadel een tikkie verder naar achteren gelegd kan worden, hij ligt nu op de schoft i.p.v. achter de schoft. Op deze manier is de schouder niet vrij. Ik denk niet dat het te smal is, mits je het bontje er onder weg laat. Maar goed een zadel maker heeft er meer verstand van dan ik.