Waar moet een trailer aan voldoen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzle

Waar moet een trailer aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:43

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke 2e hands trailer voor niet teveel geld. Nu heb ik gehoord dat een trailer aan bepaalde eisen moet voldoen. Hier zouden richtlijnen voor zijn. Bijvoorbeeld dat de bodem een bepaalde dikte moet zijn. Weet iemand hier misschien meer van? Waar moet ik op letten als ik bij een trailer ga kijken? En zijn er misschien ergens richtlijnen op internet te vinden?

Groetjes, Tazzle

ikke

Re: Waar moet een trailer aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:23

Even contact opnemen met de keuringsdienst voor vee en vlees. Zij hebben een stukje tekst waarin dit precies staat omschreven. Heel helder, duidelijk en logisch opgesteld.
Enkele feiten:
Vloer hechthout (multiplex) 25mm.
Ventilatie 400cm2 waarbij de opening boven de klep NIET meetelt.
Binnenverlichting, deze moet het ook doen.
Hoek laadklep t.o.v. horizontaal max 30 graden.

Er zijn nog wat meer eisen, zoals vloerdikte bij alu, zachthout en hardhout (massief).
Overigens MOET er een vetairinair bewijs bij de trailer zijn waarop staat wat en hoeveel er geladen mag worden en hoe groot het vloeroppervlak is. Voor partikulieren hoeft dit bewijs niet steeds verlengt te worden, in tegenstelling tot beroepsmatige gebruikers (paardentaxi) die met enige regelmaat (was 5 jaar) moeten laten herkeuren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:21

Citaat:
Overigens MOET er een vetairinair bewijs bij de trailer zijn

Oh??
ik heb geen veterinair bewijs bij mn trailer.....
waar haal je deze info vandaan?
is dat niet het vroegere witte bordje met rode letters wat nu niet meer geldt?

BlueStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:34

Een veterinair bewijs is voor een particulier niet(meer) verplicht.
Als je deze wel wil kan je bij een trailerhandelaar of dealer een keuring laten doen.

Kijk ook als je een trailer koopt of de trailer nog recht is, dus het ijzerwerk nog haaks staat op de bodem. Ga erachter staan en kijk goed. Een trailer die iets scheef staat laten staan er is dan iets mee gebeurt.
Ga of laat ook iemand onder de trailer liggen, prik met bijv. schroevendraaier de bodem af.
Kleppen van de trailer hebben altijd te lijden, beschadegingen of iets krom staan heeft op zich niets te zeggen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:36

Ik zou toch echt niet gaan prikken met die schroevendraaier, dan weet je tenminste zeker dat die bodem gaat rotten. Gewoon kloppen met de achterkant van die schroevendraaier werkt beter, klankverschil geeft kwaliteitsverschil aan.....

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:46

Waratje schreef:
Ik zou toch echt niet gaan prikken met die schroevendraaier, dan weet je tenminste zeker dat die bodem gaat rotten. Gewoon kloppen met de achterkant van die schroevendraaier werkt beter, klankverschil geeft kwaliteitsverschil aan.....

Prikken met een schroevendraaier kan geen kwaad, bodem gaat er echt niet sneller van rotten. Denk maar eens aan alle steentjes die onderweg er tegen aan slaan.
Juist als je makkelijk een gaatje of reepje induw (natuurlijk normaal prikken niet rammen) is de bodem dus niet meer goed genoeg.