westernzadel te klein...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sa0rtj3

westernzadel te klein...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:55

ik rij sinds een paar maanden op een hele leuke tinker, maar ik ben sinds kort een probleem tegen gekomen: ik rij met een westernzadel dat erbij zat toen haar eigenaar haar kocht. nu heeft ze deze zomer een veulen gekregen, en ben ik haar dressuurmatig aan het rijden. ik ben bang dat daardoor de spieren in haar rug en haar bouw daardoor zijn veranderd, en nu knelt het westernzadel bij haar schouders, (ik heb verschillende redenen waarom ik dat denk) nu loopt er nog een tinker op die stal, maar daar wordt eigenlijk niet op gereden, maar ze heeft wel een nieuw zadel. het is een topas, waarvan ik de maat wel kan opzoeken maar die weet ik niet uit mn hoofd. ik heb nu dat zadel op mn verzorgtinker geprobeerd, en het ligt super, de druk is over heel haar rug netjes verdeeld, en hij ligt heel stabiel met rijden.

ik heb er nu een keer mee gereden, en dat ging eigenlijk best goed, ze zocht het gelijk meer naar voren op, en was heel vrolijk met rijden. ook kon ik vrij makkelijk haar gangen verruimen wat ze normaal heel moeilijk vind(nog een rede waarom ik denk dat het zadel klem zat bij haar schouders) . dus ik denk dat ik hier goed aan heb gedaan. vanavond heb ik les van mijn instructeur en vraag ik haar mening. hebben jullie nog opmerkingen over hoe ik kan zien of het zadel echt goed ligt. en of dit een goede oplossing is?