Vraagje over Belgisch paspoort..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wentos

Vraagje over Belgisch paspoort..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 12:51

Mijn paardje staat ingeschreven bij het Belgische Haflingerstamboek en heeft dus ook een belgisch paspoort. Nu is mijn vraag, waar kan ik in dit paspoort haar chipnummer vinden? Het is vast niet zo heel moeilijk, maargoed..

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:59

Chippen is in belgie niet verplicht dus de kans is groot als je het chipnummer niet kan vinden in het paspoort dat je haf gewoon niet gechipt is!
Je kan dit door een DA laten nakijken door middel van een chiplezer, heeft ze geen chip kan je het als nog laten doen!

Wentos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:02

Mijn haf is ingeschreven in belgië, maar staat al zeker 1,5 tot 2 jaar in Nederland. Dus misschien wel, maar ik weet dus niet waar ik het kan vinden, dus waar het zou moeten staan als die gechipt is. Want ik neem aan dat paarden die wel gechipt zijn in belgie dat toch ook wel in hun paspoort krijgen te staan??

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:41

Jouw paardje is hoogst waarschijnlijk niet gechipt, wij hebben een duits paard met duits paspoort en ook die was niet gechipt. Hebben we in Nederland laten doen en toen het paspoort aan laten passen. Dat kan bij de KNHS, je moet dan wel een extra verklaring tekenen dat jij het paard voor jouw risico hebt laten enten, zodat de paspoortuitgevende organisatie, in dit geval die in Belgie, er geen problemen mee kan krijgen. Je kunt hem ook hier in Nederland laten enten en dan de barcodestickers met het paspoort naar Belgie sturen en het daar laten verwerken. Maar de KNHS kan het dus ook, met veel stempels en stickers ziet er wel heel spannend uit als het klaar is. Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Vraagje over Belgisch paspoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:26

Er komt een sticker in het paspoort te zitten, zonder stempel, net wat anders als in Nederland dus. Wij hebben dit jaar een veulen gekocht in Belgie, en daar laten chippen, vandaar dat ik het nu ook weet. Was eerder voor mij ook onduidelijk.
Hoogstwaarschijnlijk zal jouw Haflinger niet gechipped zijn.

Wentos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:07

En wat staat er op die sticker??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:25

Op die sticker staat het transpondernummer.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:29

als ik hier paarden laat chippen krijgen ze het chipnummer stickertje in hun entbewijs,ze kennen in belgie geen paspoorten zoals in nederland...

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:36

Neonlight schreef:
Op die sticker staat het transpondernummer.

dat snap ik, maar staan daar alleen cijfers op?
Want er zit wel een sticker in, maar daar staan ook letters bij op..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:00

Pff, dat weet ik zo niet. Durf het zo niet te zeggen, kan nu ook niet in het paspoort kijken. In Nederland staan er in ieder geval geen letters bij, als achter de nummers een afkorting van het land. In Belgie gebruiken ze echter andere chips, dus zou het wel kunnen dat er letters bij staan. Sorry, kan je nu even niet verder helpen.

@kimmie261: tegenwoordig is het stamboekpapier tevens paspoort in Belgie. Ook Belgie zit vast aan die EU-regel.