Gezondheidskalender?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Gezondheidskalender?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:50

Wat houdt dat precies in, ja kalender waar op staat wanneer je moet ontwormen, enten, bekappen/beslaan..

Nog meer? Tandarts ook? Is dat 1x per jaar controle ofzo? En wat moet er nog meer in, want ik snap het niet helemaal

romatjuh

Re: Gezondheidskalender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:04

ik moet m ook maken..! vaccinatie, tetanus,influenza,rhinopmeumonitis. ontworming,hoefsmid,voeding (hoeveel kg ruwvoer/krachtvoer) eventuele supplementen, speciale maatregelen,bijzonderheid,behandeling daarvan, huidverzorging... en eventueel fokkerij, schouwdatum, dekdatum k.i/nat... drachtigheidscontrole, geboortedatum,stokmaat..
snap je 'm..?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 12:17

romatjuh schreef:
ik moet m ook maken..! vaccinatie, tetanus,influenza,rhinopmeumonitis. ontworming,hoefsmid,voeding (hoeveel kg ruwvoer/krachtvoer) eventuele supplementen, speciale maatregelen,bijzonderheid,behandeling daarvan, huidverzorging... en eventueel fokkerij, schouwdatum, dekdatum k.i/nat... drachtigheidscontrole, geboortedatum,stokmaat..
snap je 'm..?

Poeh dus je meot het over 1 apart paard doen?
Dat zij mn stagebegeleider van niet.. Moet het over 1 bepaald jaar,dus dagen erbij of alleen datums?

Ik heb alleen die dikgedrukte dingen + tandarts 1x controle ofzo

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:58

ik moest zowiets ook maken toen ik de opleiding paardenhouderij deed, maar bij mij stonden van die tabellen enzo gewoon in een boek hoor.... je moest het alleen natuurlijk wel zelf aanpassen

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:16

Wij hebben geen boeken vraag me neit waarom

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:23

nee die had ik ook niet op het wellant college, maar die moest je zelf kopen zeg maar, als je toch boeken wou hebben...

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:35

haha ja vaag maar goed.. heeft iemand nog verdere info? want op internet kan ik niets vinden (ja over geiten maar die hoef k nie)

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:54

maak je zo'n paarden kalender zelf? of kan je die ergens kopen? opzich heel handig, ik vergeet dat soort dingen nogal vaak... wanneer was ik ook al weer naar de hoefsmid geweest???

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 18:13

haha nee moet ik zelf maken!

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:18

hoe doe je dat precies? met een gewone kalender? ik snap het idee niet helemaal... kun je een voorbeeldje maken van bijvoorbeeld november?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:24

Wat is nu precies het probleem?

Je kunt denk ik twee dingen doen:

1) je maakt 1 kalender per paard en dan schrijf je alleen de relevante zaken op (bij een ruin is dekdatum bijvoorbeeld nooit van toepassing)

2) je maakt 1 kalender voor alle aanwezige paarden op het bedrijf en dan kun je veel samenvoegen, bijvoorbeeld: 4 december - hoefsmid: mistral, blacky, witje

krulletje erbij als de hoefsmid daadwerkelijk geweest is en zowel mistral, blacky als witje gedaan heeft en later kun je dan terug zien wanneer hij er was. was de hoefsmid ziek, streep erdoor en nieuwe datum prikken.

edit: ik zou alles wat met gezondheid te maken heeft erop zetten, dan weet je zeker dat je achteraf niets mist, dus ook bijv. behandelingen door veearts, fysio of weet ik wie

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:25

oke ik snap m!
ik = blont
ik ga er meteen één maken!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 00:16

heeft iemand nog meer info/tips ofzo?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:34

Wat voor tips wil je hebben?

Als je nu gewoon alles op die gezondheidskalender zet, dan weet je zeker dat je niets mist.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 11:58

Tsja wij moeten het gewoon over 1 paard doen, nee ik bedoel.. Zo'n kalender geld voor alle paarden zeg maar. Is voor elk paard hetzelfde..

althans dat zei mn stagebegeleider