Gisteren is mijn sperriem afgeknapt(
) maar mag je zonder sperriem starten? Ik heb nl. wel eens gehoord dat je niet mag starten zonder sperriem. Beetje raar maar ja misschien is het zo daarom deze vraag!!Groetjes monica
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) maar mag je zonder sperriem starten? Ik heb nl. wel eens gehoord dat je niet mag starten zonder sperriem. Beetje raar maar ja misschien is het zo daarom deze vraag!!
.
want ik heb het NIET kunnen vinden dat het sperriempje er aan MOET zitten!
een 5 geven??? ik zou het liever even melden aan de ruiter..volgende keer een sperriempje ! net als een plastron! helaas ook verplicht
maar ontbreekt ook nog regelmatig!opgepast dus voor de jruyleden die dan een 5 voor verzorging gaan geven! rhijnauwen schreef:laat de jury dan maar eens aanwijzen waar het staat in het reglementenboekje!want ik heb het NIET kunnen vinden dat het sperriempje er aan MOET zitten!
een 5 geven??? ik zou het liever even melden aan de ruiter..volgende keer een sperriempje ! net als een plastron! helaas ook verplicht
maar ontbreekt ook nog regelmatig!opgepast dus voor de jruyleden die dan een 5 voor verzorging gaan geven!
Ik heb dit artikel inderdaad ook gelezen maar vind niet dat er duidelijk staat dat het sperriempje er aan moet zitten (toch??)
ik hou het liever bij een opmerking op het protocol of een mondelinge 'waarschuwing'
ik heb vanmorgen de KNHS gebeld en gevraagd waar het in het reglement staat dat het sperriempje verplicht is. Het staat er niet woordelijk in , maar volgens het overzicht van toegestane neusriemen kun je zien dat het sperriempje eraan moet zitten. De neusriem is bedoeld om zo te gebruiken en zelf aangepaste wijzigingen
zijn niet toegstaan aldus de KNHS. of te wel; bij een gecombineerde neusriem MOET er een sperriempje aan/bij zitten en anders moet je een hoge neusriem gebruiken of het lusje eraf halen.
vreemd...............!!maar zo schijnen de regels te zijn! enne oja, je mag een combinatie uitsluiten als het sperriempje ontbreekt (of plastron...)