wat kun je extra geven aan een 2,5 jarige?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ratzel

wat kun je extra geven aan een 2,5 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:21

Ik heb sinds kort een 2,5 jarig paard. Graag zou ik willen weten wat jullie extra geven aan vitaminen en welk merk. Ik heb het idee dat het zeker voor een jong opgroeiend paard fijn is om wat extra's te krijgen.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:52

ik zou als ik jou was NAF kompleet plus voeren, is te bestellen bij www.paardendrogist.nl
Is redelijk goedkoop en erg goed!

Xox

Re: wat kun je extra geven aan een 2,5 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:02

Ik voer er zeewier, biotine en een volledig voedingssupllemnt bij.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:12

Ik voer ons 2,5 jarige paard eigenlijk niks bij.
Hij gaat iedere dag de wei op. Krijgt basisbrok en zemelen.
En hooi niet te vergeten. En het is een kerngezond paard
In de huiskamer loopt het Twenter topic. Maar daar kan je alleen nog niet meepraten want je moet eerst 50 nuttige post op de paardenforum's hebben voor je in de huiskamer kan.
Maar als je zover bent...kom gerust gezellig meepraten

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:33

ik zou juist bij zo'n jong paard niets bijvoeren, hoe moet het ooit een sterk dier worden met sterke (natuurlijke) weerstand als jij hem allemaal extra's gaat geven?

en als je dan toch iets wilt geven, kijk dan idd bij de paardendrogist, of iets van pavo...

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:44

Idd OrissE_GipsY
Ik bedoel kijk maar naar Wedge *onze 2,5 jarige hengst* die is kerngezond en nog eerlijk waar! Nooit ziek geweest.
Voor foto's zie profiel. Kern gezond paard(je)

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:41

OrissE_GipsY schreef:
ik zou juist bij zo'n jong paard niets bijvoeren, hoe moet het ooit een sterk dier worden met sterke (natuurlijke) weerstand als jij hem allemaal extra's gaat geven?

en als je dan toch iets wilt geven, kijk dan idd bij de paardendrogist, of iets van pavo...

ga ik in mee

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:46

DunDijk schreef:
Ik voer ons 2,5 jarige paard eigenlijk niks bij.
Hij gaat iedere dag de wei op. Krijgt basisbrok en zemelen.
En hooi niet te vergeten. En het is een kerngezond paard
In de huiskamer loopt het Twenter topic. Maar daar kan je alleen nog niet meepraten want je moet eerst 50 nuttige post op de paardenforum's hebben voor je in de huiskamer kan.
Maar als je zover bent...kom gerust gezellig meepraten

ik geef die van mij (ook 2,5) niets extra's ze staat in een half binnen/buiten stal. als het heel koud is en ze is braaf geweest geef ik haar slobber. ik wil binnenkort een keertje een suikerbiet geven om te kijken wat ze er van vindt.

vorig jaar heb ik haar wel een tijdje een poedertje gegeven omdat ze toen heel mager is geworden (doordat andere paarden in haar stal het eten op aten) dat heeft goed geholpen. je moet anders gewoon een keer naar een paardenwinkel toe gaan om advies te vragen. (ik hoorde dat de paardendrogist heel goed advies geeft!)

succes ermee! en laat nog eens weten hoe het met je paardje gaat (met inrijden enzo) ben benieuwd!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:44

Die van mij (ruin, ong. 155 normaal postuur) staat 24/7 buiten in het land, tenzij het heel slecht weer is. Krijgt hooi bijgevoerd en krijgt een kilootje gewone biks (equiral) bijgevoerd. De (paarden) dierenarts vertelde dat hooi het belangrijkste is, dat moeten ze veel hebben, daarnaast kun je wat brok bijvoeren voor de mineralen en ijzer etc. Je moet vooral oppassen dat je niet teveel bijvoert, want dan kunnen ze te snel groeien en dat is niet goed voor de gewrichten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:52

Ik geef zeewier (rijk aan mineralen), appel azijn honing en levertraanolie bij. Dat zijn natuurlijke producten die de natuurlijke weerstand ondersteunen en uiteindelijk moeten ze het daar toch van hebben .

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:04

ik voer die van ons niks bij. Ze staan 24 uur nog op het land. Als ze naar stal gaan staan ze nog maar 8 uur buiten en zit er bijna niks in het gras dan geven we hooi en basisbrok bij. Ze krijgen ook penen maar dan is puur om te knagen en zit weinig tot niks in.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:25

die van mij is bijna 2,5 en krijgt basisbrok+onbeperkt hooi
is 1.65 en ziet er supergezond uit dus lijkt me dat ze het hier goed op doet