wie kan mijn meer vertellen over die fnrs wedtrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sher

wie kan mijn meer vertellen over die fnrs wedtrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:08

weet niet of het hier goed staat ,of dat het bij wedstrijden had gemoeten?

maar mijn vraag is wie kan mijn meer vertellen over die wedtrijden zit er over te denken om dat ook te gaan doen bij mijn op de manege,aangezien ik geen trailer heb maar wel eigen pony lijkt me dit erg leuk !vooral dat ik al een paar jaar recreatief rijdt ...maar om het leuk te houden wil ik af en toe ook wel een wedtrijdje rijden echt foor de fun

maar ik weet niet wat het in houdt ,heb wel vaak bij de knhs gereden,maar daar ben ik paar jaar terug mee gestopt omdat ik geen trailer meer heb ...en omdat ik anders met me pony bij de paarden moets gaan rijden .

dus kom op met je informatie ,en waar ik informatie kan vinden over wat de kosten zijn etc etc

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:12

ik denk dat je op www.fnrs.nl al een heel eind komt. Zelf rij ik ook f proefjes op mijn manege. Over de kosten kun je denk meer te weten komen op je manege zelf.

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:29

Ik denk ook dat je het het beste op je eigen manege even na kunt vragen. Overal gelden toch weer de eigen regels van de manege.

Iedere manege moet geloof ik ongeveer 10,- per deelnemer afdragen aan de FRNS, maar ze kunnen ook wat extra startgeld voor bijvoorbeeld administratie en prijzen vragen. Bij ons kost het 13,- voor leden om te starten.
Daarnaast weet ik niet of je zomaar mag starten met je eigen paard tussen alle manegepaarden, dat is ook aan hun om te bepalen. Bij ons doen de eigen paarden mee buiten mededinging, omdat zij natuurlijk veel vaker kunnen oefenen dan manegeruiters.

Verder werkt het systeem als volgt: Er zijn 12 niveaus, met op elk niveau 2 verschillende proeven (a en b-proef). Van de F1 t/m de F5 (geloof ik) moet je 3 proeven "gehaald" hebben om naar het volgende niveau te gaan. Een soort winstpunten dus, maar dan heet het promotiepunt. Daarna maar 2 per niveau.

De F1 begint met stap en draf en zelfs afstijgen in de proef, de F12 is vergelijkbaar met de L1. Moet je even overleggen waar je mag instromen.
Na de F2, F4 en F6 moet je ook een theorie-examen doen om door te mogen naar het volgende niveau.

Overigens moet je wel een ruiterpaspoort hebben om te mogen starten. Deze kun je aanvragen als je aangesloten bent bij een manege. Zij moeten deze ook elk jaar afstempelen. Zonder ruiterpaspoort mag je niet starten. Kijk voor meer info op www.ruiterpaspoort.nl

Tja, dat was het geloof ik wel. Via de Manege of FNRS kun je een map met de theoriestof en de proeven kopen voor € 12,50.