Hoe combineer je Deurne met wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Hoe combineer je Deurne met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 10:20

Hey,
Ik weet niet of er hier mensen zijn die op de NHB in Deurne zitten, maar ik heb dus een vraag aan hun!
Ik wil de MBO/HBO opleiding paardensport gaan doen alleen ben ik ook een actief wedstrijdruiter en ik wil hier ook mee door gaan. Is dat nou te combineren met school of zit wedstrijden rijden er niet in in die 5 jaar?
En als jullie op wedstrijd gaan hoe doen jullie dat dan? Gaan jullie dan in het weekend naar huis en zondag bijvoorbeeld weer terug om het paard op te halen en dan door naar de wedstrijd en vervolgens weer terug naar Deurne. Want het is bijna een uur rijden naar mijn huis dus dat is best een lange rit voordat je op de wedstrijd bent!
En rijden jullie dan zelf met de trailer op en neer of rijden jullie ouders?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:23

Je moet eens bij Deurne gaan informeren. Je bent echt niet de eerste die wedstijden wil blijven rijden en ik weet zeker dat ze daar regels voor hebben.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:28

ik weet zeker dat je wedstrijden kunt blijven rijden, maar verder weet ik niet hoe en wat..

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:32

Ik ken iemand die ook op Deurne zit en wedstrijden rijdt in het weekend. Zij wordt elk weekend door haar vader opgehaald met de trailer. Dan gaat het paard voor het weekend mee naar huis, op zondagavond worden ze weer naar Deurne gereden. (zij woont in zuid limburg)

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:39

Ik zit zelf op Deurne je kunt gewoon wedstrijden blijven rijden... Je kunt vrijdag ong om half 3 naar huis en je kunt je paard zondag of maandag ochtend weer naar school brengen... Er zijn hier mensen met een vrachtwagentje en die rijden zelf op en neer int weekend!!
Groetjes Manon!!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:43

mijn instructrice (mies7) nam haar paard in het weekend mee zodat die in de wei kon, en reed er dan ook wel wedstrijden mee volgens mij.

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:16

Goh, toen ik op de open dag kwam vertelden ze mij dat je in het weekend naar huis moest en dan je paard daar moest laten staan...
Leek me al niet echt geweldig..maar het is dus best mogelijk om je paard mee te nemen?

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:38

Margon neemt haar paard iedere week mee naar huis!
dus het mag wel degelijk! ik doe trouwens de opleiding die jij noemt

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:59

horsegirlie schreef:
Goh, toen ik op de open dag kwam vertelden ze mij dat je in het weekend naar huis moest en dan je paard daar moest laten staan...
Leek me al niet echt geweldig..maar het is dus best mogelijk om je paard mee te nemen?

Dat had ik op de open dag eerlijk gezegt ook begrepen!

stalleke schreef:

Hoe bevalt hij en in welk jaar zit je nu? Hoe zit het nou eigenlijk met de paarden, want ik begreep dat ze de hele tijd op stal staan en er alleen uitgehaald worden wanneer je moet rijden. Kun je ze niet lekker even ergens los zetten een uurtje ofzo of even aan de hand grazen, want die van mij stond voorheen 24 uur per dag op stal en was toen met rijden levensgevaarlijk, nu staat hij hier overdag buiten en hij kan naar binnen als hij wilt en 's nachts staat hij binnen. Sindsdien is hij zo ontspannen dat je er een klein kind op kan zetten. Ik wil niet weer opnieuw die spanning krijgen bij hem.
En hoe zit het met de springlessen, moet je dan een springzadel gebruiken of is dat niet verplicht?

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:01

Probeer even je vragen te beantwoorden hoor
Ze staan idd lang op stal maar ze komen er zo vaak uit als je zelf wilt je mag ze smorgens longeren als je wilt, en ze kunnen in de stapmolen en je kan ze zelf laten grazen of een stuk mee stappen.. is maar net wat je zelf er mee doet zo op een dag!
Ik gebruik bij het springen een vzh zadel

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:07

als je op m of z niveau westrijd rijd dan kan je sport klas doen, 1 dag per week naars chool rest werken, je krijgt dan ook goede begeleiding bij wedstrijden, rij je op nationaal niv kan je masterclass doen, zelfde als sportklas. Rij je b of l kan je ook basisklas doen deeltijd dus met werken erbij, kan je ook genoeg wedstrijden rijden,

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:41

kan makkelijk, op veel stages kan je mee op wedstrijd en het half jaartje dat je op school zit mag je in t weekend gewoon op wedstrijd je kan je paard het hele weekend mee naar huis nemen maar je kan ook in de buurt van school wedstrijden gaan rijden. tevens is er elke maand op school een officiele wedstrijd.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:44

stalleke schreef:

Hier Margon
Ik heb een rijbewijs + 2-paardsvrachtwagentje dus mijn paard gaat ieder weekend mee naar huis. Ik heb 2 keer per maand een wedstrijd en de rest gaat ze ook gewoon mee naar huis omdat ze dan even lekker in de wei kan.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:45

je kan je beest zo vaak mogelijk eruit halen als je wilt, stappen, grazen, stapmolen, longeren wat jij wil, los kan niet, wel in t weekend als je der bent mag je ze wel ff los zetten, maar niet doordeweeks want als 200 leerlingen dit gaan doen dan word het chaos.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:42

luxket schreef:
als je op m of z niveau westrijd rijd dan kan je sport klas doen, 1 dag per week naars chool rest werken, je krijgt dan ook goede begeleiding bij wedstrijden, rij je op nationaal niv kan je masterclass doen, zelfde als sportklas. Rij je b of l kan je ook basisklas doen deeltijd dus met werken erbij, kan je ook genoeg wedstrijden rijden,

Zat ik ook aan te denken, maar dat is MBO en vind dat een beetje zonde met een VWO diploma. Liever gewoon HBO.

Ik snap wel dat je ze doordeweeks niet los mag laten haha, wordt inderdaad een beetje een gekkenhuis hihi!

Hoe zit het verder, ik hoorde allemaal akelige verhaln dat het gigantisch streng was en dat je gekleineerd wordt enzo en dat je binnen een kwartier jezelf om moest kleden en je paard moest poetsen bandageren en opzadelen. Maar ik kreeg sterk de indruk dat die mensen gewoon jaloers waren o.i.d. omdat ze het niet aankonden of wat dan ook.
Lijkt mij wat overdreven dat het daar zo onmenselijk is als ik steeds te horen krijg!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:44

Toen met mijn introductie mocht je gewoon eerder uit de les om je paard te zadelen, en je hebt hem smorgens voor het eten als het goed is al gepoetst, dus dat scheelt
En zo streng vond ik het niet.. ik had het veel erger verwacht!
oke Loeffen is soms wel erg hoor als ik die hoor schreeuwen maarja ach ene oor erin en andere eruit

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:51

stalleke schreef:
oke Loeffen is soms wel erg hoor als ik die hoor schreeuwen maarja ach ene oor erin en andere eruit

Ik ken hem al, hij is mede eigenaar geweest van mijn 3 jarige dus daar heb ik dan een voordeel bij hoop ik maar. Al moet ik zeggen dat hij het paard voor de helft terug wilde kopen toen wij hem helemaal over gekocht hadden en misschien is hij nog een beetje boos dat we dat toen niet wilde
Ik heb van heel veel mensen gehoord dat hij behoorlijk streng kan zijn ja, maar ja daar moet je je inderdaad niks van aantrekken lijkt mij. Hij geeft exterieurleer geloof ik he? En als je gewoon goed je best doet en oplet moet het te overleven zijn toch?

Demini

Re: Hoe combineer je Deurne met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:52

En je stage adres bevalt die?

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:53

vind ik ook en gewoon geen weerwoord bij hem
Je mag me btw ook wel toevoegen op msn is misschien makkelijker praten