EFO-paardenverzekering vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

EFO-paardenverzekering vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:28

Ik zou graag ervaringen horen van mensen die bij EFO verzekerd zijn of zijn geweest, voor wat betreft het terugkopen van je paard na afkeuring, om het te laten inslapen.

De verzekeringsvoorwaarden zijn wat dat betreft behoorlijk vaag moet ik zeggen. Mijn paard gaat momenteel erg slecht en het zit er in dat we met behandelen moeten gaan stoppen omdat het een uitzichtloze zaak is. Nu wil ik hem niet aan de verzekering overdoen omdat ik een vorig paard heb gehad wat door de vorige eigenaresse aan de verzekering meegegeven was om te laten slachten, en die is regelrecht de handel ingegaan.

Omdat je aan mijn paard niets kunt zien aan de buitenkant, hij ziet er perfect gespierd en glanzend uit, wil ik dat risico niet lopen.

Maar dat houdt dus in dat ik hem moet terugkopen. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat, welk bedrag er dan ingehouden gaat worden door de verzekering als restwaarde / slachtwaarde en hoe lang het duurt voordat die papierhandel daaromheen afgehandeld is? Ik zou het vreselijk vinden voor het paard als hier weken overheen gaan natuurlijk, en hij met pijn op stal staat weg te kwijnen.

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen!

michele

Re: EFO-paardenverzekering vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:35

Ik ben ook bij efo verzekerd , maar heb dit nog nooit bij de hand gehad.

Ik zou zeggen, bel ze gewoon even.

Veel sterkte iig

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:37

Natuurlijk kan ik ze bellen, maar ik wil graag persoonlijke ervaringen. Als je ze belt gaat het commerciële knopje daar gelijk aan, en krijg je gewoon mooie praatjes te horen. Persoonlijke ervaringen zijn voor mij iets waardevoller.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:42

Nou ik denk dat dat wel mee valt, bijna iedereen die daar werkt( zo groot is het niet) heeft zelf wat met paarden. Je moet ze toch bellen als je erover denkt om de behandeling te stoppen, dat moet( als je je verzekeringsgeld wilt hebben tenminste) toch in overleg met hun gebeuren.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:03

Het paard van mijn vriendin had het zelfde probleem. Hij zag er nog super uit maar verging van de pijn door artrose.
Zij is bij de EFO verzekerd en wilde ook dat het snel afgehandeld was en ze wilde er zelf bij zijn.
Ze heeft op vrijdag gebeld om het te melden en zodat de EFO wat kon gaan regelen. De donderdag erna (vorige week) kon ze hem zelf wegbrengen (hij ging naar het slachthuis) in Purmerend. Onderweg stond iemand van de EFO te wachten en die heeft haar paard uitgeladen en naar binnen gebracht. Toen hij dood was heeft ze zelf nog even kunnen kijken.
Zij heeft hem zo ook niet terug hoeven te kopen van de EFO.

Dit was echter dus wel op speciaal verzoek om het snel af te handelen maar ik zou niet weten waarom het bij die van jou niet zo zou kunnen.
Normaal haalt de EFO nl zelf je paard op om het vervolgens weg te brengen en dan kun je niet zelf mee en het duurt een aantal weken voordat het gebeurt.
Ik weet alleen verder niet hoe het met de uitkering is gegaan.

Als ik jou was zou ik de EFO gewoon bellen, ze zijn erg aardig daar, en gewoon vragen of het snel geregeld kan worden.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:12

Ik wacht de dierenarts vandaag even af, en dan zal ik ze inderdaad maar eens gaan bellen.
Zelf had ik hier en daar spookverhalen gehoord over verzekeringen bij het afkeuren van paarden (en zelf heb ik dus ook een afgekeurd paard gekocht wat door de verzekering is doorverkocht een aantal jaren geleden), maar jullie reacties geven aan dat het bij EFO gelukkig anders geregeld is.
Bedankt!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:29

Mijn paard was ook verzekerd bij de EFO. Wij wilden hem thuis in laten slapen en niet meer op de trailer zetten. Binnen 2 dagen kwam er een inspecteur van de EFO langs die de slachtprijs schatte. Dit bedrag werd van de uiteindelijke uitkering afgetrokken.

Het was een nette en sympathieke man en het geld werd snel overgemaakt. Verder geen toestanden dus.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd meis

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:33

ellenlouise schreef:
Mijn paard was ook verzekerd bij de EFO. Wij wilden hem thuis in laten slapen en niet meer op de trailer zetten. Binnen 2 dagen kwam er een inspecteur van de EFO langs die de slachtprijs schatte. Dit bedrag werd van de uiteindelijke uitkering afgetrokken.

Het was een nette en sympathieke man en het geld werd snel overgemaakt. Verder geen toestanden dus.

Ik heb je een PB gestuurd.
In mijn situatie ging het om de slacht.

Maar ik kan ook alleen maar positief zijn over de afhandeling daarvan.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:18

ellenlouise schreef:

Bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaring, ik vind het fijn dit zo te lezen.
En bedankt voor je meeleven. Dat doet me goed.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:26

Odin krijgt nog 1 kans, zijn halswervels gaan behandeld worden. Vandaag is gebleken dat zijn onzuivere lopen toch (weer) uit zijn hals komt, zijn knieën zijn het niet. Op de buigproeven van beide voorknieën liep hij prima weg.
Hopelijk kan ik dus nog even van hem blijven genieten als hij behandeld is.
Iedereen die gereageerd heeft, bedankt! Ik ben er in ieder geval wijzer van geworden voor het geval dat afkeuren eens aan de orde zal zijn.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:43

Dat is goed nieuws zeg! Op welke manier gaan ze zijn halswervels behandelen?