Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar een nieuw zadel en nu kwam ik een Norton zadel tegen. Hij zag er op zich heel mooi uit maar ik vroeg me af blijven ze ook mooi en hoe lang gaan ze mee? Iets verder kwam ik een Hi Lite zadel tegen die identiek was aan het Norton zadel. Is dit een nepperd en van minder kwaliteit? Ik ben op zoek naar een kunstof zadel (VZH) of iig iets wat niet van leer is. Wie kan mij vertellen welk merk of type lang meegaat en niet versleten is na een jaar?!
heb er helaas maar 2 x mee kunnen rijden,nu staat ie helaas te koop mijn paard heeft een vrij moeilijke schoft/rugverhouding en past daardoor maar weinig zadels echt goed
was nooit zo'n kunstof rijder maar moet zeggen dat dit zadel vrij lekker reed met name door de goede kniewrong
bij ons op de manege gebruiken ze ook deze zadels voor de lespony's deze zadels worden dus behoorlijk veel gebruikt en zien er nog steeds tip top uit ondanks dat sommige al wat ouder zijn en we horen de kinderen nooit klagen
Ik zou sowieso voor een Wintec zadel gaan, als je persé kunststof wil. Ik heb momenteel een Wintec 500 dressuurzadel en voor wat het is is het een heel net zadel! (het wordt binnenkort wel vervangen maar het was dan ook maar bedoeld als tijdelijk zadel). De Wintec 2000 is wat mooier en in aangenamer materiaal. Beide hebben een verwisselbare boom.
Van Thorowgood hoor ik ook wel eens positieve dingen, maar op het zicht vind ik Wintec er veel beter uit zien.