Draversbloed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahtjuh

Draversbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 20:34

Hallo,
Er zit draversbloed in mijn paardje, haar grootmoeder was een drafrenpaard. Voor de rest weet ik niet wat er nog in haar zit.
Maar ik rijd vooral dressuur met haar, en af en toe springen we eens.
Welke voor- en of nadelen heeft dit???

Groetjes
Deborah
btw: ik weet nog nt lang dat ze draversbloed in haar heeft

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:41

een draver heeft een ruime draf.
maar niet echt sierlijk voor een dressuurpaard
ik heb een rasechte draver, kan ook niks anders dan gewoon wat rondjes lopen en voor de sulky.
zijn draf is ruim, vlak, en zijn voeten blijven bij hem zo dicht mogelijk bij de grond
ook de gallop van een draver is niet zoals een ander paard, ze hebben weinig sprong of schwung.

dit is wat MIJN draver heeft

correct me if I'm wrong

WendyBZ

Re: Draversbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:12

Wij hebben er vijf en ze hebben allemaal een andere loop, daar zal het niet aan liggen. Die van mij heeft aardig wat knieactie, terwijl onze fokmerrie een echte steekloop heeft.
Maar als het de grootmoeder is die draversbloed had, dan denk ik niet dat je daar nog heel veel van zal merken.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:15

Ik denk ook niet dat je er veel van merkt als het de grootmoeder is. Dravers zijn ook niet echt een ras (hoe zeg je dat, ze zijn gefokt, dravers komen niet uit de vrije natuur als ras, zoals de shetlanders enzo) Dus daardoor zijn er zoveel verschillende types.
Ik kan het helemaal fout hebben hoor, ben geen draverkenner.

Even offtopic:
@ wkoekoek: Kan je me vertellen wat een steekloop is? Ik heb wel eens gehoord dat mijn arabier dat ook heeft, maar weet eigelijk niet wat het is.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:18

Anouar15 schreef:
Dravers zijn ook niet echt een ras (hoe zeg je dat, ze zijn gefokt, dravers komen niet uit de vrije natuur als ras, zoals de shetlanders enzo)

Even offtopic:
@ wkoekoek: Kan je me vertellen wat een steekloop is? Ik heb wel eens gehoord dat mijn arabier dat ook heeft, maar weet eigelijk niet wat het is.

*verslikt zich*
De draver is wel zeker een ras hoor! Het stamboek is er al vanaf de 19e eeuw en is vanaf ongeveer 1950 gesloten voor alle andere rassen (daarvoor alleen op beperkte basis gekruisd met engels volbloed.)

Een steekloop is een manier van lopen waarbij het lijkt alsof ze heel weinig knie actie hebbm.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:21

Sorry sorry. Ik ga me al schamen
Maar dan moet je in de quote niet dat zinnetje eruit halen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:36

Ik sluit mij bij wkoekoek aan. Als het draverbloed zo ver weg zit zal je er weinig van merken.
Even een leuk weetje:
Er zijn in Frankrijk een aantal springpaarden geweest die voor de helft draver waren. Eentje heeft (of staat nog? ) in de top tien van beste springverervers ter wereld gestaan. De naam van die hengst ben ik dus even kwijt. Er zijn dus redelijk wat springpaarden met draverbloed. Ik denk alleen dat de eigenaar zich daar niet altijd bewust van is .
Heb je trouwens enig idee wat voor rassen er nog meer in je paard zitten?

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:37

hahahaha ik las er zo overheen totdat wkoekoek zich erin verslikte maar FOEI!

Maar maak je geen zorgen het gebeurd zo vaak dat mensen denken dat Draver een sport is en geen ras. Maar een draver is toch echt een ras. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dit eerst ook niet wist hoor totdat ik een eigen draver kreeg.

Maar als je draver in de bloed van je paard hebt betekent dat niet altijd dat je paard daar dingen van heeft. Maar als het wel zo is kan het zijn dat je paard hard kan draven en dan ook ruime passen kan nemen en sommige dravers kunnen ook tolt en telgang en kunnen die ook overbrengen.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:38

Jappeloup, Franca

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:58

ik kan aan draversbloed alleen maar voordelen zien...

Dravers zijn eerlijk, recht door zee, vechten voor je, gaan voor je door het vuur,.... ik merk het aan alles bij Banjer...

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:52

wkoekoek schreef:
Jappeloup, Franca

Ja Wendy, die ook maar er is ook nog een goedgekeurde dekhengst met draverbloed.
Ik ga toch eens zoeken naar zijn naam

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:10

Gevonden! Galoubet

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:01

ik heb 2 halve dravers gehad.2 volle broer van elkaar.
Whinny Jackson x Victor Hill. waren hele fijne fijn beesten en met kwaliteit.Alleen winston heeft er een jaar over gedaan voor dat ie fatsoenlijk verzameld kon galoperen, maar die zijn bouw niet echt me voor een dressuur paard.
Stradivari daar integen heeft eigenlijk negergens echte moeite mee gehad.Hij kon passage en zelfs de piaf

dit was Welldone Winston
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RNZ7FNDH

Stradivari M
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3XEDZFKM

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:35

ik heb veel dravers gereden, voordeel van dravers vind ik de vlakke gangen.
vooral op langere ritten zit dit een stuk fijner dan een paard dat hoog op geeft

paarden met dravers bloed kunnen vind ik behoorlijk springen, komt omdat ze gefokt zijn op een sterke achterhand en die is met springen natuurlijk heel handig!!!

er was vroeger een super springpaardje, Jappeloup heette die en die had ook draversbloed, was een wereldberoemd paardje!!!

http://www.pegasus-jl.nl/index.php?fram ... peloup.php

hier wat info over dit dier!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:15

Ik heb ook een draver. Opzich kan hij heel goed springen en dressuur, en als ik het echt wil doet hij het ook wel. Ik rij endurance met hem en merk toch wel dat hij dat erg leuk vindt. Doordat ze niet opgeven, en die van mij heeft dan hele vlakke gangen, zijn ze erg geschikt als endurance paard.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:02

Ik heb ook een draver gehad, XFranse draver/Amerikaans Volbloed.
Heb geen foto van haar in mijn profiel, wel van haar zoon Bento, die weer als vader Haflo-arabe had.
Mijn draver kon héél goed en snel draven,haha!
Zij kon ook goed springen, ze had al op de baan gelopen dus was moeilijk in galop te krijgen maar anders was ze ook een superdressuurpaardje geweest want ze liep verder lekker rond.
Ik heb met haar heel veel buitengereden het wa een heel lief en betrouwbaar paard.
Haar zoon heb ik 20 jaar gehad en met hem heb ik ook gesprongen (goede techniek) en dressuur (m2) en veel buitengereden.
Dus als iemand zegt dat een draver niet geschikt is als rijpaard weten ze niet waar ze het over hebben. Het zijn ook vaak hele leuke paarden om te zien!