Als ze 4 jaar is vind ik dat je het best eens kan proberen. Het verschilt per paard of ze aanleg hebben of niet. Okay, de meeste friesen bakken er niet altijd evenveel van, maar waarom zou je het niet proberen?
45u
Geplaatst: 08-11-05 20:17
.
Laatst bijgewerkt door 45u op 12-03-22 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Tuurlijk kun je het proberen ik rijd zelf ook een Fries en die kan heel goed springen heb al ong 1 meter met haar gesprongen dus... Ik ben gewoon in de bossen begonnen met een laag takje daarna ben ik op de manege gaan oefenen! Veel plezier!! Kuss Manon
Veel Friezen hebben weinig aanleg om te springen. Ze zijn er dan ook niet op gefokt en hebben de bouw niet mee. Maar je kan het zeker proberen! Fedde springt los zo 1 meter 10! Maar zijn techniek is niet best, hij komt erover heen maar vraag dan niet hoe!
ja tuurlijk snap ik dat ik nog niet te veel van haar kan vragen! dat is met de meeste dingen bij een jong paard. maarja omdat friezen er bekend om staan niet echte springtalenten te zijn.. ik ga het iig proberen!
tuurlijk kan je springen... ik heb zelf een fries en die word knettergek als ze een hindernis ziet dan is ze niet meer te houden en springt er gewoon over heen ook al zit je er op en de hoogte maakt haar niks uit... het is wel lastig dat ze zo gek van springen is want ik kan dus niet lekker in een bak rijden waar een hindernis staat want dan blijf je springen hihi
Mijn Fries springt ook. Het ziet er niet uit, maar hij gaat er overheen, weigert nooit en tikt nooit een balk eraf. Uiteraard zijn ze er niet voor gefokt en hebben hun bouw niet mee, maar springen kunnen ze wel.
Lijkt me helemaal geweldig om eens te zien. En inderdaad, gewoon proberen toch? Misschien wel goed om eerst met los springen te beginnen, kun je zien wat voor beweging je kunt verwachten als je er op zit.
ik rijd een friese merrie en die kan ook wel springen nu moet je haar wel aandrijven tot redelijke pit anders dan lukt het niet optimaal:) het is ook niet hoog maar zo rond de 50 cm maar het is inderdaat net of je paard er aanleg voor heeft en het ook leuk vind:) veel plezier ermee:) en k hoop voor je dat het lukt:)
Bij ons op de manege rijd een meisje met haar eigen Fries in de onderlinge wedstrijden en ze heeft dit jaar de wisselbeker springen gewonnen...dat zegt toch genoeg lijkt me... Als je paard een leuk sprongetje kan maken waarom zou je dat dan niet af en toe doen? En zolang je paardje het leuk vind kan het geen kwaad....