Ervaring dressuurzadel Euroriding Titan II.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anita

Ervaring dressuurzadel Euroriding Titan II.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:50

Ik heb zelf een Hulsebos maar die ligt op een paard niet goed.
Nu vindt ik de Titan II ook een heel mooi dressuurzadel.
Wie heeft dit zadel en hoe is bevalt hij?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:16

Ik heb niet de Titan, dus ik weet niet of dit een reactie is waar je op zit te wachten. Maar ik heb op de Euroriding Diamant gezeten, echt een geweldig zadel! En ik heb nu zelf de Euroriding Luxor, ook helemaal geweldig. De Luxor is ook een vrij populair zadel aan het worden. Ik zie ze steeds meer. Over de Titan heb ik nog niets gezien/gehoord.

De Titan lijkt me ook wel fijn. Alhoewel ik wel benieuwd ben hoe die zit. Omdat het wel een super diepe zit is.

De titan:

Afbeelding
EURORIDING TITAN II
Een superzacht dressuurzadel. De extra diepe zit en anatomisch gevormde kniewrongen zorgen voor een optimale zit van de ruiter. Het hoogaardige met wol gevulde kussen zorgt voor de ideale aanpassing aan elke paardenrug.

De Luxor:

Afbeelding
EURORIDING LUXOR
Dit zadel heeft een verende handgemaakte zadelboom. Het zitvlak en de kniestukken zijn vervaardigd van het beste kalfsleder, superzacht en comfortabel. Het zadel heeft een zeer breed kussenkanaal en de kussens zijn zo geplaatst dat ze zo goed mogelijk op de lange rugspier van het paard liggen. Het zadel garandeert daardoor een optimale drukverdeling en bewegingsvrijheid voor het paard.

anita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:37

Ik heb geen paard met een hele hoge schoft en ik heb gehoord dat de Luxor daar geschikt voor is.
Het gaat mij echt om het verschil Hulsebos en Titan II.
Maar evengoed bedankt voor je informatie.

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:41

ik heb een euroriding jade, is een heel fijn zadeltje, maar heeft net wat te kleine kniewrongen.. dat heeft de luxor al meer. en de titan helemaal.. die van de titan lijken mij erg aan..! is heel erg wennen in het begin.. ik heb er wel eens opgezeten op een bok, maar niet op een paard.

Grandmommy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:09

Een klasgenoot van me heeft een titan 2, ik geloof dat ze er heel tevreden over is, ik zal naar een specifiekere mening vragen voor je!

_10_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:22

Ik heb een Euroriding Luxor op een paard met een redelijk hoge schoft.
Toen ik mijn zadel ging aanschaffen heb ik op een heleboel soorten zadels gereden en al snel bleek mijn paard het beste te lopen met een Euroriding zadel.
Had eerst de Diamant erop, die vond ik heerlijk zitten.
Daarna de Luxor, toen ik die eenmaal gevoeld had vond ik de Diamant maar hard zitten, die Luxor pakte me gewoon vast en ik zonk er heerlijk in weg.
Daarna de Titan II geprobeert, maar met dat zadel had ik het gevoel dat mijn benen te onrustig lagen, verder zat hij wel lekker.
Uiteindelijk is het dus de Luxor geworden, wat een genot om mee te rijden

Skitter

Re: Ervaring dressuurzadel Euroriding Titan II.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:27

Jeetje wat een zadel!

Ik vind hem echt te, ik hou niet zo van op-de-zweetblad-liggende wrongen. Lijkt me echt dat ze in de weg gaat zitten.
Zo geforceer lijkt mij dus echt niks.

Ik heb zelf een Stubben Scandica dressuurzadel, middel-maat wrongen en een redelijk vlakke zit.

Mijn zadels hiervoor hadden geen wrong, maar van weinig tot geen wromng krijg je wel een meer onafhankelijke zit