Hoe cap meten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Hoe cap meten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:19

Hallo bokkers!
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe cap, maar nu weet ik alleen niet hoe je de maat kan meten
Ik heb nu een casco en daar staat in bij maat:58-61 maar dan heb ik hem altijd op de allerkleinste stand.
Dus vroeg ik me af hoe ik dat nou moet meten
ik heb het net al geprobeert met een cm maar als ik die om mijn hoofd doe en dan op de plek waar je je cap moet dragen staat er 56cm
weet iemand dit misschien?

Groetjes en alvast bedankt esmiralda

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:21

Eigenlijk moet je de cap die je wilt kopen gewoon passen, want met de maat is het net als met kleding, het kan heel anders vallen/ zitten.

Juweel

Re: Hoe cap meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:57

miss_nadine

Re: Hoe cap meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:07

Gewoon passen is het beste . Ik had een cap gekocht maat 54 en hij zat toch niet lekker, dus ik terug naar de winkel en een ander model gekocht in de zelfde maat en die zit heerlijk! Elk model is anders en het ligt er ook aan wat de vorm van je hoofd is. De eerste cap die ik paste bleekk meet geschikt te zij voor ronde hoofden endat terwijl ik een ovaal hoofd heb

taart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:14

Het beste kun je gewoon in de winkel gaan passen, maar als je van te voren thuis wil meten of je cap via internet wil bestellen kan je inderdaad, zoals je al hebt gedaan, het beste een centimeter om je hoofd leggen. Net boven je oren op het dikste gedeelte zeg maar. Aantal centimeters is meteen je maat.

Misschien heb je nog wat aan deze link, voor als er internationale maten in je cap staan: http://www.thehatsite.com/measuring.html

Esmiralda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:20

oke bedankt voor jullie reacties, maar dat is het probleem dus ook.
ik heb een hele goeie cap gezien op het internet dus wou ik graag weten hoe je het het beste kon opmeten
Groetjes..