Foene (of fene ) griek, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tujuh

Foene (of fene ) griek, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 16:29

Mijn paard hoest een beetje en toen raadde iemand mij Foene griek aan. Kan iemand mij vertellen wat het precies is en of het helpt?

elmiran

Re: Foene (of fene ) griek, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:33

mijn pony heeft gronische brongitus en die hebben we het ook gegeven. Bij haar werkte het heel goed. en als ze nu hoest geven we het haar nog wel eens. We gebruiken nu meestal gewoon van die homeopatische druppeltjes (voor mensen) staat iets van vogel ofzo op dat helpt ook heel goed. Toen we elmiran net hadden kreeg ze steeds spuitjes en allerlei rotzooi maar dat werkte niet en was ook nog eens erg duur. Nu gebruiken we dus die druppels(doen we op suikerklontjes) en heel soms foene griek.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:52

wij hebben het ook wel eens aan de paarden gegeven tijdens een hoestperiode, je merkte wel verschil, maar de hoest verdween er niet door of zo, onze veearts had het aanbevolen

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:53

Mush krijgt het in de winter, als ze vaker op stal staat. Bij haar helpt het preventief aardig, bij een serieuze verkoudheid oid moet uiteraard nog wel de DA komen.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:15

Prisca krijgt het sinds een maand preventief iedere dag door haar brokken. Ik kan nog niet azeggen of het werkt... denk dat ik dat pas in het voorjaar weet. Weet wel dat ze een extreem dikke vacht heeft voor haar doen, maar of dat hier iets mee te maken heeft

klien

Re: Foene (of fene ) griek, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:02

Foenegriek is (grieks hooi) goed voor de geïrriteerde luchtwegen. Wij geven dit al 2 jaar in combinatie met knoflook/provencaalse kruiden. Voor ons paard werkt dat goed en zodra hij het niet krijgt, gaat hij weer hoesten. Je kunt het proberen, baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:04

Het is al eeuwenlang bekend is dat het helpt tegen hoest (ook bij mensen). Ik heb het altijd gebruikt bij dampige paarden en het maakt echt verschil. Het is volkomen veilig.

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:38

ja ik geef ook al jaren foenegriek, preventief. Toen de pot even op was begon Ragne meteen spontaan met hoesten!
Volgens mij vind Rag het ook gewoon lekker