Het bitje wat ik bedoel in mijn verhaal is overigens een dubbelgebroken K & K, even vergeten te melden.
De aanleuning hangt ook samen met een stille en zachte hand, rustige zit en juiste inwerking van het been. Ik denk wanneer zij op dit moment het bit lekker aan neemt en dat doet ze blijkbaar, niet meteen teveel gaan wisselen en proberen. Ik zou in ieder geval geen extra dik bit nemen > dan 20 à 22 mm, dan hebben ze hun mond zo vol. Uit mijn hoofd is mijn bit 20 mm dik.
Het onrustig zijn in de aanleuning kan ook een vorm van uitproberen zijn. Op het moment dat zij haar hoofd omhoog wil brengen en zich aan het bit wil onttrekken moet jij er al met druk van je been zijn. Blijkt dit niet te helpen, dan mag je je hand wel een moment vast zetten, zonder te trekken en te plukken. Dus gewoon even beide handen bij de schoft sluiten, beendruk en wordt ze weer nageeflijk dan sta jij je hand weer toe.
Ik zou het nog even aanzien met haar, vooral omdat je haar nog maar een week rijdt. Je zou natuurlijk ook bij de vorige eigenaar kunnen informeren met welk bit ze gereden werd.
Maar de belangrijkste basis is wel een goede instructeur die vanuit de basis les geeft en van daaruit verder gaat.