bijten van de palen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noby

bijten van de palen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:46

ons paard begint tebijten aan de palen van de stal.
ze staat wel bij andere pony's in en krijgt genoeg te eten.
wat kan de oorzaak hier van zijn en wat kunnen we hir eventueel tegen doen?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:51

verveling?
je kan m insmeren met cribbox of sambal/mosterd/hoefteer net wat je paard smerig vindt zodat ie er af blijft, maar let op je kleren!

cesara

Re: bijten van de palen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:06

doet die van mij ook. tewijl die er ook genoeg uit komt en meer dan 3 keer per dag hooi krijgt. maar zijn hobby is gewoon houtbewerken

ik heb er cribbox op gesmeert helpt goed, dan komt die er echt niet meer aan. werkt een paar maanden

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:11

Hester doet het ook, meestal is het wel verveling ja. Bij ons zit er teer op het hek, en zo blijven ze er af..

menollyke

Re: bijten van de palen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:17

Je kan er ook ijzeren strippen op maken, dan doet het paard het ook niet meer en ben je niet elke keer in de weer met teer of sambal of dergelijke dingen. Die van ons deden het uit verveling en kregen daarvoor een grote boomstam. Deze mochten ze helemaal ontschorsen. Ging de verveling grotendeels tegen en de stukken die niet met ijzeren strippen werden bedekt werden toen ook met rust gelaten.

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:28

wat echt goed helpt is insmeren met carboleum. Dit mag niet meer verkocht worden maar misschien heeft iemand nog een restje. Mijn paard doet het ook, maar na het insmeren niet meer. Je hoeft het maar een keer te doen en het blijft jaren zitten. Ik heb ook gehoord dat teer een goed alternatief is maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.