caravan op land, mag dit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

caravan op land, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 06:59

Hoi!
ik heb weer eens een probleempje, waar ik dus zelf niet echt ver mee kom op internet.

Ik heb mijn paarden op een stuk land staan in schoorl. Daar bij heb ik in het begin een stuk beton waar ik sinds een week een caravan op heb gezet, waar ik dus mijn spullen in kwijt kan.

Maar nu heeft de uiterst vriendelijke ( ) overbuurman gezegd dat de caravan weg moet omdat hij hem lelijk vind.

Maar ik wil dus de gemeente bellen hoe dat nou zit. Van de eigenaar van het land mag ik de caravan neerzetten, en hij belemmert het uitzicht niet omdat hij voor eenrij bomen staat.
Maa voor dat ik de gemeente ga bellen wil ik graag ergens lezen hoe het zit wat nou wel en niet mag, ook via de wet want een gemeente moet zich ook aan de wet houden neem ik aan. Dan weet ik in ieder geval iets, want ze maken je van alles wijs.

Maar ik kan het weer eens niet vinden op internet.
Dus wie weet dat?

En kan ik hem dan achter in het land zetten, als niemand er last van heeft?
volgens mij mag je iets verrijdbaars op je land zetten toch?

bedankt!
groetjes
Tries
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-11-05 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderwerp in titel gezet i.v.m. duidelijkheid

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:15

Ik weet niet hoe dat zit, maar ik neem aan dat als de eigenaar het goed vind, die caravan daar gewoon mag staan..?
Maar goed, de gemeente moet dat zelf eerst zien denk ik, voor dat ze daar iets over kunnen zeggen..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:15

Je kunt kijken of je de tekst van de APV (algemene politieverordening) kunt vinden. Die verschillen van gemeente tot gemeente, dus er is niets zinnigs te zeggen over wat de gemeente Schoorl voor speciale regels heeft, als je er niet toevallig zelf woont.

In het algemeen geldt: je mag alleen caravans plaatsen op plekken die een recreatieve bestemming hebben (weiland valt daar uiteraard niet onder).
En je mag alleen bouwen (huis, schuur, stal ed) op grond die een bouwblok heeft. Een bouwblok is een cadastraal vastgelegd stuk grond waarop je in principe iets zou mogen neerzetten. Mocht je dus een schuurtje willen zetten, of de caravan als schuurtje willen laten gelden, dan zal er in ieder geval een bouwblok moeten zijn. Een weiland heeft zelden of nooit een bouwblok.

Eea heeft niets te maken of het verrijdbaar, demontabel of anderszins niet permanent is. Of iets verrijdbaar of demontabel kan wél invloed hebben of je (naast een bouwblok) ook een bouwvergunning nodig hebt.

Kortom: ik geef je weinig kans. Dat de eigenaar toestemming geeft doet ook niet ter zake.

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:03

zucht... helaas...
het was te mooi om waar te zijn...

catootje

Re: Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:50

Volgens mij mag je daar best een caravan neerzetten, zolang de eigenaar het goed vind. Het is toch zijn stuk land?
Wij hebben ook onze caravan naast het huis staan, op onze eigen grond en als de buurman dat lelijk vind dan heeft hij pech.

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:52

dat dacht ik dus ook, de caravan staat op een stuk steen wat ik daar heb voordat je het land in gaat.
een betonplaat is dat.
dus ook niet echt een stuk weiland is dat, maar het hoort er wel bij.
En als ik een bordje te koop op de caravan hang? dan staat hij er tijdelijk.
kan ik er wat aan doen als niemand 3000 euri wil betalen voor een oude caravan??

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:22

http://www.bergen-nh.nl/wmIndex.cfm?WMSection=Bewoners

Hier staat een heleboel op, qua regelingen van de gemeente Bergen. Lees ze!

PS: in de APV is zélfs een regel opgenomen dat je je met je paard niet op de besneeuwde weg mag begeven als je paard niet op scherp staat. Zo gereguleerd is Nederland dus...

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 08:58

ja heb ikk al gedaan, heb ze gebeld, en ik moet naar het gemeentehuis om het bestemmingsplan te bekijken en om eventueel vergunning aan te vragen, of een principeregeling ofzo.

maar ik kreeg niet meteen '' nee'' en dat had ik wel verwacht dus op zich valt het mee

shemar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:38

Bij ons mag het niet, zelfs geen trailer.

In de APV staat dat het dan om een aan zijn oorspronkelijk gebruik ontrokken voertuig gaat, dat wil zeggen dat je hem ergens anders voor gebruikt dan dat hij eigenlijk voor bedoeld is.

Je gebruikt de caravan als schuur... misschien als je er gezellig een tuinsetje voorzet?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:44

Wild kamperen mag vast ook niet, zeker in Schoorl zal dat wel gereguleerd zijn!

Anders misschien een blokhut van de Karwei, vergunning voor een schuurtje aanvragen?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:15

een caravan is verrijdbaar ... dit mag dus op de wei staan net als een zeecontainer ... wat ze van je kunnen vragen is het verplaatsen van de container .. tractor dr voor en even 2 cm opschuiven . ook mag je een schuurtje van bepaalde afmetingen hebben zonder deur en dan heb je er geen bouwvergunning voor nodig . als je er een deur in hangt moet je er wel een bouwvergunning voor hebben . tja gemeentes .... ik haat ze