Wanneer Sportpredikaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ray_Ninja

Wanneer Sportpredikaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:01

Ik vroeg me af wat de preciese regeling was met het verkrijgen van een sportpredikaat.
Moet je het paard dan rijden tot de Z tussen de paarden? of geldt dat ook voor de pony's?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:47

De regels zijn per stamboek verschillend, dus in welk stamboek staat het paard ingestreven

Ray_Ninja

Re: Wanneer Sportpredikaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 15:11

Bij kwpn en mijn andere bij kvth

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:19

Artikel 13 : SPORT

Het predikaat sport kan worden toegekend aan bij het KWPN-geregistreerde merries die in de sport hebben voldaan aan de door het algemeen bestuur gestelde navolgende eisen.
Voor rijpaarden Z+6 winstpunten in de discipline springen, Z2+1 winstpunt in de discipline dressuur (tot 1 januari 2004 : Z+5) of Z+5 winstpunten in de discipline samengestelde wedstrijd;
Voor tuigpaarden minimaal 100 winstpunten of een winsom van € 1350.00 behaald in het enkelspan (exclusief damesnummer). Eventueel door de KNHS toegepaste dubbeltellingen zijn niet van toepassing.
Voor Gelderse paarden M+5 winstpunten in de disciplines springen, dressuur, samengestelde wedstrijd of mennen of in een international vierspanwedstrijd minimaal drie keer zijn uitgebracht en ingezet zijn in alle onderdelen van de wedstrijd.
De toekenning kan slechts plaatsvinden als een klassering als bedoeld in artikel 11 van dit reglement is behaald in dezelfde fokrichting als waarin het paard is geregistreerd en is behaald bij de paarden.
Toekenning heeft minimaal éénmaal per jaar plaats op een door het bestuur te bepalen tijdstip. Indien de geleverde sportprestatie niet bij de KNHS is geregistreerd, kan het predikaat ook op aanvraag worden toegekend. Bij de aanvraag dient een verklaring van de registrerende instantie met de behaalde prestatie overlegd te worden, en tezamen met het registratiebewijs naar het stamboekbureau te worden gezonden.

Is van het KWPN

Ray_Ninja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:21

Maar dit geldt alleen voor merries. En wat nou als je op een ruin of hengst start?
Dat is namelijk mijn situatie..

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:28

voor hengsten zal hetzelfde wel gelden en voor ruien is het niet erg nuttig meer [aangezien ze geen nageslacht kunnen voortbrengen]

Marrepar

Re:

En voor het Kvth moet je een Bproef doen, en 80 cm springen dacht ik.

Karin

Re:

Ik zou het even navragen bij het betreffende stamboek. Ieder stamboek heeft namelijk eigen regels voor het sportpredikaat. En niet alleen voor dressuur.