Borstbeschermer, is dat fijn voor de hele dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Borstbeschermer, is dat fijn voor de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:40

Mijn merrie krijgt altijd schuurplekken van haar winterdekens
En van haar onderdeken krijgt ze een kale plek op haar schoft.
Daarom wil ik graag een borst- & schoftbeschermer kopen voor haar, maar nou vroeg ik mij af: zit dat wel fijn zo de hele dag?
Ik ga uiteraard kijken of het niet te schrak zit en ik wil liever een maatje groter nemen(L past vast ruim genoeg) maar is dat wel gezond/fijn/goed als dat de hele dag omzit?
Of went een paard daar snel aan?
Want ik heb liever niet dat mijn merrie straks weer een hele open schift heeft door dat deken... (nieuwe dekens is helaas geen optie!)

wouterpaard

Re: Borstbeschermer, is dat fijn voor de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:19

waarom zou een deken wel fijn zijn voor de hele dag en een borstbeschermer niet?

Mijn maffie heeft altijd een borstbeschermer om en heeft er geen last van. Kan je gewoon ophouden.

ramnoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:11

Mijn paard draagt ook de hele dag een borstbeschermer, hier heeft ze geen last van.

Koop iig geen grotere die te los zit anders heeft het geen nut om een beschermer om te doen. De beschermer moet goed passen.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:28

ik had twee jaar geledenook een borstbeschermer, maar hier kreeg ze ook schuurplekken van. maar als ze hier geen last van heeft waarom niet..beter dan schuurplekken

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:36

volgens mij maakt het niet uit dat ze ze de hele dag om hebben; moet idd goed passen anders krijg je daar weer plekken van.
Evt kan je ook de stukjes van je deken die schuren bijv. bekleden met zacht bont....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:39

Die borstbeschermers zijn grote onzin, je kunt veel beter en goedkoper equistar op de plekken spuiten waar de deken schuurt, en de haren dus afbreken, op deze manier glijd het deken over de vacht, en blijft er niet achter haken zeg maar. Hierdoor breken de haren niet af, en krijg je ook geen schuurplekken. Een borstbeschermer blijft ook bewegen, en schuurt dus net zoveel als een deken.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:40

Ik doe niet alleen voor daar borst maar ook voor haar schoft aangezien die open gaat door daar deken.
Deze heeft namelijk geen schoftbontje.
Maar dat van de equistar is idd misschien wel een goed idee

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:38

Ik dacht er ook goed aan te doen om zo'n ding te kopen. Maar echt nooit meer, hij kreeg er gewoon nog meer schuurplekken van, vooral bij zijn oksels. Nee dan maar een beetje schuurplekken van de deken.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:42

die van mij had er een plek van op zijn schoft gekregen!! er zitten nu witte haren.... VOor mij geen borstbeschermer meer!

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:43

ik heb er ook slechte ervaringen mee.
Mijn merrie heeft er drukplekken op de schoft van gekregen (en nee, hij zat niet te strak).
Ze heeft 20 jaar(!) zonder witte heren op haar rug/schoft gelopen en nu dus toch
Voor mij dus nooit meer!!
(ik heb van meerdere slechte ervaringen hierover gehoort)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:37

Ik heb ook zo'n ding gehad. Schuurplekken op haar borst kreeg ze inderdaad niet meer, maar ze kreeg wel een lelijke drukplek op haar schoft....
Nou geen dekens meer voor mij meer Ondingen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:39

Tja, een deken heeft je paard ook zo een hele dag om. Ga eerst is na óf die deken wel nodig is de hele dag. Is je paard geschoren? Vat ie gauw kou? Wat Lisa_Melody zegt kan ik me ook enigzins bij aansluiten, mits je paard helemaal geen schuurplekken krijgt enzo, dan zijn het opeens geen ondingen meer

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:06

ShannaY schreef:
Die borstbeschermers zijn grote onzin, je kunt veel beter en goedkoper equistar op de plekken spuiten waar de deken schuurt, en de haren dus afbreken, op deze manier glijd het deken over de vacht, en blijft er niet achter haken zeg maar. Hierdoor breken de haren niet af, en krijg je ook geen schuurplekken. Een borstbeschermer blijft ook bewegen, en schuurt dus net zoveel als een deken.

is dat gewone ontwarringsspray?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:25

Tip van ShannaY vind ik een goeie Zou ikzelf nou nooit opgekomen zijn he

Vind die borstbeschermers ook ondingen. Als ze te los zitten, kunnen ze zelfs brandplekken krijgen...

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:35

Ik vind die dingen echt verschrikkelijk! Ik heb er nog eentje liggen, Memuska heeft hem een halve dag om gehad en had heel der open wonden onder haar buik. En het was weldegelijk de goede maat...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:36

Ja gewoon manenspray die je gebruikt om zeg maar te ontklitten of te verwachten!

Werkt super hoor! Overal waar het paar schuurplekken krijgt spuiten, en als back up ook nog even op het deken aan de binnenkant, waar het schuurt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:26

Ik zou echt oppassen met die dingen. Heb al meerdere verhalen gehoord van paarden met een opengeschuurde schoft.
Dat ding kan gaan schuren, dat is opzich niet heel erg, maar doordat hij erop blijft zitten komt er geen lucht bij en gaat de huid "rotten"
Dat kunnen hele lelijke wonden worden, die niet een twee drie weg zijn.

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:22

heeft iemand een voorbeeldv an borstbeschermer? want ik zou niet weten wat dit is?

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:31

LauEef schreef:
Ik doe niet alleen voor daar borst maar ook voor haar schoft aangezien die open gaat door daar deken.
Deze heeft namelijk geen schoftbontje.
Maar dat van de equistar is idd misschien wel een goed idee

als je er een bontje op bevestigt is het probleem op gelost. even op de markt een stukje bont halen en erop naaien. als je het er niet op kunt naaien, kun je het met contactlijm op plakken. bij de hema hebben ze evt. ook klittenband met een plaklaag aan de achterkant. je plakt een stukje op je deken en op het bontje en je kan het bontje er zo op je deken plakken.

equishine helpt inderdaad goed tegen schuurplekken. ik spuit het op m'n paard en aan de binnenkant van de deken. nog geen schuurplekken gehad.