vraagje over Old Mac hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

vraagje over Old Mac hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 18:38

Hallo,

Even verhaaltje vooraf:
Mijn paardje kan niet zonder ijzers, hij loopt dan kreupel op asfalt/steentjes en dergelijke, gras gaat wel goed. Nou moet mijn paardje dus jaar na jaar het hele jaar op ijzers, maar hij krijgt steeds vaker scheuren in zijn hoef, hierdoor zat ik te denken om hoefschoenen aan te schaffen, maar dan wel zulke die op maat gemaakt zijn en dus goed passen en lang mee gaan. Nou viel mijn oog op Old mac hoefschoenen.

Oke, mijn vragen:

*zijn er mensen hier met die hoefschoenen, en wat zijn jullie ervaringen ermee?
*is er een site over deze hoefschoenen?
*hoe lang gaan ze gemiddeld mee?
*wat zijn de prijzen ongeveer? of wat hebben jullie ervoor betaald?
*om de hoeveel tijd laten jullie je paard dan nog bekappen?

Alvast bedankt!

Groetjes marcella.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:40

niemand? Kan ook over andere hoefschoenen hoor, als jij hoefschoenen hebt waar je zeer tevreden over bent hoor ik het ook graag ik probeer me een beetje te orienteren op het hoefschoenen gebied D

pmarena

Re: vraagje over Old Mac hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:38

sidneey schreef:
.....hierdoor zat ik te denken om hoefschoenen aan te schaffen, maar dan wel zulke die op maat gemaakt zijn en dus goed passen en lang mee gaan.

Nou , dan blijven allees de Smitjes over , de andere merken worden niet op maat gemaakt

Zie http://www.smit-rijssen.nl .

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:32

Ik ben al jaren gebruiker van Old Mac's en ze bevallen mij uitstekend (nou ja mijn paard dan )
Het eerste paar heb ik 3 jaar mee gedaan.

Die van mij kwamen uit Duitsland (Kreamer's), maar tegenwoordig zijn ze ook in NL te koop, zoek maar eens op Google.

Ze gaan makkelijk aan en uit, iets wat bij andere merken nog wel eens anders is.
Wel heb ik altijd iets in de kootholte (stukje schaap of sokken) omdat bij lange ritten er toch welwat mini-steentjes in kunnen komen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:44

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:42

www.smit-rijssen.nl

dit is de site waar ze hoefschoenen op maat maken....
Verder kan je via google een hoop andere sites vinden (als je hoefschoenen intypt).

ikke

Re: vraagje over Old Mac hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:46

Over alle schoenen bestaan zowel goede als slechte verhalen. Als ik al die zaken naast elkaar zet, dan kan ik niet anders concluderen dan dat het een heel persoonlijke opvatting is, afhankelijk van jouw wensen en hoe je paard erop reageert.
Als je de kans hebt, leen ze eens, dan kun je uitproberen wat jou past, zonder dat het je klauwen met geld kost.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 16:45

Oke, sorry ik dacht dat old mac op maat werd gemaakt
Die van smits vindt ik niet zo.
Ik zat ook te denken aan marquis (er loopt hier ook een topic over op VMR van mij) Dan kan je alles vervangen en passen denk ik vrijwel altijd omdat je nog wat speling hebt door dat lucht systeem. En hoeveel keer laten jullie je paardje dan nog bekappen?

@ikke: ik ken niemand met hoefschoenen, helaas. Ja wel iemaand met easy boot, maar dat vindt ik echt niks
Dat geld is niet zo'n probleem ik wil gewoon dat mijn paardje lekker op bloten voetjes kan, en dan met rijden schoentjes aan!

Alvast bedankt voor alle verhaaltjes/antwoorden.