verveling op stal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Poulain

verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:36

Hoi!

Mijn Haflinger is sinds kort 's nachts aan het schoppen in zijn stal. Overdag staat hij in de wei en 's nachts dus op stal. Hij staat samen met een ander paard, maar ze kunnen elkaar niet zien. Misschien dat hij zich verveeld, ik weet het niet. Hij staat er nu ruim 2 weken en in het begin deed hij dit niet. Op zijn vorige stal kon hij wel naar buiten kijken.

Wie heeft er tips? Ik zit te denken om een speeltje in zijn stal te hangen, wie heeft daar ervaring mee en wat is een leuk speeltje? Hij krijgt genoeg te eten en hooi, ook om de verveling tegen te gaan.

bedankt alvast

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:49

Ik heb ook een haf die zich dood verveelt op stal..!

ik heb een lik-it met houder ze is er de hele tijd mee bezig misschien iets te veel..

je kan ook een raampje of een deur open laten als dat kan bij jullie...

en je kan ook als je opstrooit alle stro in het midden op een hoop leggen en dan dat hij het zelf verspreid...

En je kan ook nog..(ja nog meer..)het hooi in een hooi net proppen en dan op hangen (zodat het niet tegen de muur hangt maar vrij)

Meer tips heb ik even niet..

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:30

uhm, een ding waar die zich mee bezig kan houden ophangen al is het maar een pion of zo'n bal, dat kan hem al de hele avond bezig houden, of een zoutblok of lik-it Je hebt veel manieren om een paard bezig te houden maar als die dit nou niet leuk genoeg vind ja dan even denken ...ja dan weet 'k het ook niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:40

Sowieso mag een liksteen niet ontbreken, een dik pak stro en ik geef in principe onbeperkt hooi om stalondeugden van mijn paard te voorkomen. Het paard heeft dan de hele dag iets te 'knabbelen' en krachtvoer krijgt ze 2x per dag in kleine beetjes, meer voor het idee. En als je paard speels is, zou ik eens 1 van de speeltjes testen (bijv. een Snack a Ball, die mag je als het goed is ook 8 dagen testen, paardendrogist!)

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:44

Ik heb ook een Lik-it maar daar doet ze helemaal niets mee! Ze vindt hem geloof ik eerder in de weg hangen. Een eerdere poging tot anti-verveel (ze knaagde op het hout) met een hooinet leidde heel gauw tot hoesten, een hele toestand: da erbij, medicijnen... Bleek ze overgevoelig voor stofjes in het hooi, dat net had het een stuk erger gemaakt.

Waar kun je zo'n snack-bal in de winkel kopen? En kun je ook zelf zoiets maken?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:46

Paardendrogist bijvoorbeeld. Of zelf creatief zijn! Een bal goed ophangen misschien....

_Marleen_

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:02

Idd een liksteen en veel hooi. Misschien kan dat andere paard ernaast staan met een goed tussenschot zodat ze elkaar nog wel hebben zegmaar.

xxx