mijn grote ondeugende BIJTENDE... shetlander..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

mijn grote ondeugende BIJTENDE... shetlander..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:44

zoals jullie miss. wel weten heb ik een super schattige shetlander..
alleen hij bijt regelmatig en daar bedoel ik niet mee eens in de week maar wel 10 x op een dag.hij bijt niet hard, maar hij mag het gewoon niet ik heb al van alles geprobeerd maar geen straf lijkt te werken. het ene moment is hij lief aan het knuffelen en likken en het andere moment staan zijn tanden in je been.. help?

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:48

tik op z'n snoet geven,
als dat niet lukt,
knietje geven als dat nog niet lukt schopje geven
klinkt miss gemeen een schop geven maar als hij harder gaat bijten.........

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:55

Een flinke knal voor z'n kop. Dan weten ze snel dat dat niet de bedoeling is! Is hij helemaal gek geworden, bijten doe je gewoon niet.

Goldenflower

Re: mijn grote ondeugende BIJTENDE... shetlander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:59

Ik ben mee eens met Dennis. Je moet gewoon laten zien dat jij de baas bent en dat je niet leuk vindt

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:04

Inderdaad duidelijk laten merken dat je niet gedient bent van hapjes.
Daarnaast niets lekker met geven tussendoor. Als hij klaar is met werken krijgt hij wat lekkers in zijn bak. Dat is voor hem net zo duidelijk en voor jou net zo prettig.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:05

tja dat heb ik dus al geprobeert.. maar dan doet ie een poosje lief en komt ie slijmen als in sorry mama, en dan begint ie gewoon weer opnieuw....

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:08

Terugbijten
klinkt raar maar helpt beter dan hem een klap verkopen, daarbij heb je nl ook nog weer kans dat ze kopschuw worden.
Als jou shet een ander paard bijt, zou hij ook een bijt terug krijgen..
Op een manege waar ik een keer was deden ze dit ook, terugbijten in zn oor, een tijd later kwam ik terug, en het paard bijtte niet meer

Succes!

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:11

ook dat is een inmiddels uitgeprobeerde techniek.. het werkte .. heel even..als ik het daarna weer wilde doen trekte hij zijn hoofd weg en ging ie flippen.. een keer een tand door mijn lip was genoeg om te besluiten dat ook dat geen succes was. na twee weken hem bijten konde we geen halster meer om doen :S nog meer tips :S:S

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:53

wees es wat baziger jij!!!!

reden dat hij nog steeds bijt is dat je hem toch echt niet goed aanpakt hoor.

slaan tegen het hoofd ben ik niet zo voor, maar op het moment dat hij zijn tanden in je zet bijt je hem of keihard terug in zijn oor,en ja t mag best bloeden, dan weet hij dat ook weer.

of je geeft hem een ongelooflijke rotschop onder zijn kont, en dan bedoel ik dus ook echt zo hard dat je zelf blauwe tenen er van hebt.

en verder beter opvoeden, ook met andere dingen, jij bent baas!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:58

een stuk huid in zijn nek pakken en dat dan zo hard mogelijk 1 kant opdraaien help ook goed.

Liset468

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:01

stuk vel pakken (waar dan ook, gewoon zo snel mogelijk ) en dan omdraaien!!

deed het ook goed bij ons té brutale shettenveulentje..

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:18

ellepel.. ik ben het niet helemaal met jou eens, jij concludeert dat ik mn pony niet goed op voed, dat is helemaal niet het geval, hij luistert in alles top naar mij en is al erg ver in vrijheids dresuur, mennen enz. alleen dat bijten is een terug komende ondeugd.
Dat bijten ben ik ook niet voor(dat heb ik al eerder laten weten punt een het werkt niet en punt twee: ik ga mijn pony niet tot BLOEDENS toe bijten dat gaat VEELSTE ver.. toch bedankt ik kijk wat ik met de ideen kan

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:46

of gewoon een shop geven,

als mijn paard in zijn kont wordt gebeten door een ander paard geeft hij een schop naar achtere. En soms is het raak. 1 keer was een pony zo erg bij hem bezig en maar niet ophield.Dat hij hem zo trapte dat er een hoef afdruk op het dier stond..

Gewoon een schop verkopen natuurlijk niet naar zijn hoofd.Maar gewoon bij zijn buik of waar dan ook.

je moet maar zo denken die schoppen van jouw stellen weinig voor. (heb het nu niet over hele harde schoppen)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:47

oja wat ook denk ik help.Heel hard in zijn lip knijpen,

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:32

Dennis schreef:
Een flinke knal voor z'n kop. Dan weten ze snel dat dat niet de bedoeling is! Is hij helemaal gek geworden, bijten doe je gewoon niet.

Mee eens.
Als hij je bijt moet je hem gewoon een knal geven.
Is het niet op z'n kop dan is het wel ergens anders.
Laat het hem maar voelen dat hij dat niet mag!

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:52

heb dit ook een tijdje gehad met mijn shet.
de shetlander bij haar in de wei beet alles en iedereen en redje nam dit over, maar na flink wat knallen flikt ze het nu niet meer.
Ik heb gewoon zodra ze beet of ook maar de neiging ertoe gaf haar een knal verkocht (tik op der snuit, een flinke...) en dat helpt bij redje, nu hoef ik me hand maar op te hijsen en ze doet ut al niet meer..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:15

Hij begint met likken en knabbelen, dan zou ik dat ook maar afstraffen, likken en knabbelen doet hij maar bij zijn vriendjes, wij zijn geen paarden en dat hoeft hij dus ook neit bij ons te doen.

Na het likken en knabbelen komt het bijten, wat ook wel logisch is, paarden doen dat onderling ook, schaf gewoon het begin af en de rest is ook weg.

Bij sommige paarden werkt flink je stem verheffen gewoon beter dan een mep.
Als hij gaat likken al gewoon nee zeggen, doet hij het toch gewoon je hand of wat dan ook wegtrekken of desnoods gewoon zijn hoofd wegduwen met een harde nee erbij.