Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ben erg benieuwd naar ervaringen. aafje87 schreef:kleibodem moet helemaal afgegraven worden, drainage, puin, doek, zand erin.
Dit is de enige manier om op een kleibodem de bak droog te houden en kost best een kluit geld!
. Met doeken enzo hebben we helemaal niet gewerkt, en die bak ligt er al 4 jaar, nog steeds veel plezier mee! Qua kosten weet ik het verder niet echt, in ieder geval is het niet super duur, anders hadden we die bak nooit aangelegd. marquez schreef:Wij hebben ook een rijbak op kleibodem. Heel simpel aangelegd, klei afgegraven, drainage aangelegd, zand erover heen en klaar. Met doeken enzo hebben we helemaal niet gewerkt, en die bak ligt er al 4 jaar, nog steeds veel plezier mee! Qua kosten weet ik het verder niet echt, in ieder geval is het niet super duur, anders hadden we die bak nooit aangelegd.
aafje87 schreef:ja joelledsr dat is precies waarom ik ook in mijn reactie het had over uitgraven, drainage, puin, doek en zand. Klei neemt geen water op en het komt zonder deze maatregelen naar boven "gedreven"