Ponyclub!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Ponyclub!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 14:27

Ik zit al een maand te wachten op iemand die zijn ponyclub wilden verkopen....

Maar het duurt wel errrrg lang dat hij pas weet wat hij er voor vraagt

weet iemand waarom dat is ??mensen die ook een manege of een ponyclub hebben gekocht?

ik hoorden dat die man nog aan het nadenken is over hoeveel hij er voor wilt hebben..en dat pas in dec weet

Ik word af en toe gek van het wachten

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:38

helaas gaat het zo, ik ben ook al een hele tijd bezig om zo'n bedrijf over te kunnen kopen maar tot op heden is het alleen maar wachten, wachten en nog eens wachten!
Maar aan de andere kant heb je zo wel de kans om je te orienteren, bedrijfsplan op te stellen, contact te leggen met leveranciers, met wedstrijd organisatie etc.
Ik weet niet of je hier al aan gedacht hebt en er al mee bezig ben?

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 14:45

nou als eerste gata het ons om de vraagprijs...mijn vriend is ook al allemaal dingen ana het uitzoeken...maar als die man veeeels te veel geld vraagt..dan houd het al op....
Dus dan kan ik wel allemaal dingen gaan uitzoeken..maarja dan is de teleurstelling helemaal zo groot dan:(

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:08

Gaat het om een manege of een ponyclub? Een ponyclub kun je niet kopen, toch?

Maar als je een manege wilt kopen denk ik dat je toch vantevoren wel het één en ander moet uitzoeken. Natuurlijk is het erg belangrijk om de vraagprijs te weten, maar stel nu dat het een prijs is die jij ook in gedachten had, dan moet je toch al wat zaken hebben uitgezocht. Als je dat allemaal nog moet doen als je de vraagprijs weet ben je nog veel langer bezig.

Dat de andere partij eerst eens even goed wil onderzoeken wat zijn vraagprijs moet worden vind ik alleen maar logisch.

Probeer vooral niet al te ongeduldig richting de andere partij te zijn. Hoe meer hij door krijgt dat jij erg graag wilt, hoe hoger de vraagprijs zal worden.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:05

Yommie schreef:
nou als eerste gata het ons om de vraagprijs...mijn vriend is ook al allemaal dingen ana het uitzoeken...maar als die man veeeels te veel geld vraagt..dan houd het al op....
Dus dan kan ik wel allemaal dingen gaan uitzoeken..maarja dan is de teleurstelling helemaal zo groot dan:(

Ja maar aan de andere kant als je alles al hebt uitgezocht wordt het makkelijker om een bedrijf te kopen, en lukt het nu niet komt er best nog wel een ander keer!!
Ik weet niet in welke provincie het ligt en welke faciliteiten er zijn maar dan kan ik wel een schatting maken hoeveel het ong. moet gaan kosten(denk er wel aan het is een schatting!!)
Ik heb nu zoveel bedrijfen gezien dat ik aardig door heb hoe het spelletje gaat!(denk daarbij ook aan vraag-aanbod, faciliteiten, grondprijs, milieuvergunningen, staat van het object, bestemmingsplan etc)

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:24

Nou die man wilden het een jaar geleden al verkopen ...dus dan heeft hij er wel over nagedacht lijkt me...
en het is een ponyclub...dus 16 stalletjes..een buitebak..etc...

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:28

Aafje87 het ligt in de buurt van amsterdam...er is een buitebak..16 stallen...een kantine een opbergschuur..daarnaast nog een stukje land...
stallen moet wel geschilderd worden..ze zijn ook echt voor pony's dus niet echt gigga stallen..een stuk of 3 wel...

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:27

ben aan het zoeken geweest voor je, het is zo aangezien er een ponyclub opzit dat je het object koopt zonder de club aangezien dit een los object is en een vereninging en die kun je nooit kopen, je koopt dus alleen de grond en de stallen en verhuurt deze door aan de club. Je krijgt op deze manier dus geen inspraak wat er op het terrein gebeurt en je moet het zien als een belegingsobject(voor de koop moet je 60% eigen geld inbrengen, dit deel is niet te lenen bij de bank(persentage kan per bank iets verschillen maar is heel klein))
Qua vraagprijs zit je zo rond de 400.000 euro(dit is grof genomen voor 1,5 ha grond, aangezien ik niet weet hoeveel ha het is)
Ik ben dus bang dat het heel moeilijk wordt om het op te zetten en zoiezo een financiering rond te krijgen

Frozen

Re: Ponyclub!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 16:21

Nou die ponyclub is nu een stichting..dus ik denk dat het wel anders is..
en die man wilden het een jaar geleden verkopen voor 70.000 euro aan 1 van zijn kinderen....

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:22

Kun je een ponyclub kopen

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:42

Tja, aan één van je kinderen is natuurlijk heel wat anders als een buitenstaander. Dat hij het voor € 70.000 aan één van zijn kinderen wilde verkopen zou kunnen, maar hij zal bij jou vast veel meer vragen. Kan me toch niet voorstellen dat je een buitenbak, een stuk grond, een kantine, een opbergschuur en 16 stallen in de buurt van Amsterdam kunt kopen voor die prijs.........

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:50

Yommie schreef:
Nou die ponyclub is nu een stichting..dus ik denk dat het wel anders is..
en die man wilden het een jaar geleden verkopen voor 70.000 euro aan 1 van zijn kinderen....

Een stichtig of een vereniging is nooit over te kopen, dit is wettelijk gewoon gewoon niet mogelijk.
Je kan dus alleen de grond overkopen aangezien dit er los van staat.

En omdat er een stichting/ vereniging op het terrein zit is het alleen mogelijk als belegingssobject.(en dus 60% eigen geld inbreng)
Die 70.000 euro is denk een snoepprijsje geweest(omdat het familie is), maar als je geluk hebt vraagt ie misschien wel een 200.000 euro voor het object en dan heb je wel een koopje, alleen heb je even 120.000 euro eigen geld?
Ik denk dat je het naast je moet leggen en als je zoiest wel wilt verder kijken!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 22:00

Nou die man is weer een hele goeie kennis van een collega van mijn vriend...
Dus die zal ook wel weten hoe of wat...alleen heeft die man het een beetje druk met alles..en moeten we gewoon wachten...

en ik denk wel dat die 120 duizend te regelen is als dat zo zal zijn....

ik wil er dan een half pension van maken ,en er dan zelf nog een paar pony's bij kopen...
en ik denk ook niet dat de bank moeilijk zal doen..aangezien we een onderpand hebben

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:25

En wat ga je dan met de club doen? opdoeken? Dat kan dus niet zomaar!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 23:31

waarom opdoeken ?

ik zou niet weten waarom die man die ponyclub niet zou kunnen verkopen...

en tja ik zeg wel steeds "een ponyclub"maar het zijn gewoon stallen...en een buitenbak...verder niet iets gigga's ofzo...

misschien heeft die man er een stichting van gemaakt om bepaalden redenen...ik wil het niet kopen om er winst van te maken..maar gewoon voor hobby

BlueStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:48

tja daar zit het dus in een stichting mag geen winst maken. Dus een ponyclub overnemen is geen vette boterham beleg voor jou.
Koop alleen de stallen en grond. Verhuur een deel met regels aan de ponyclub. Houdt een aantal stallen voor jezelf

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:13

ja zoiets dacht ik ook al Blue star

maar ik had het er net nog met mijn vroend over ,en die zegt dat je het hoofd van het bestuur word dan...dus zo neem je dat over:)
het bestuur bestaat nu uit die man..dus dat zal geen probleem worden...

IK hOOP ECHT DAT HET DOORGAAT...DAN WORD IK gEK :p

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:25

Ik vind het maar een vreemd verhaal eerlijk gezegd.
Als het om een stichting gaat koop je misschien de grond en de stallen, maar koop je echt geen bestuursplek.
Laat je eens fatsoenlijk voorlichten voordat je zo'n investering doet!

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:32

dat doen we echt wel hoor

en je koopt geen bestuurs plek..maar dan kun je gewoon over nemen dan:)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:35

Helaas werkt dat niet zo.
Ik zou eerst de regelementen van de stichting maar eens opvragen
Om een te bekijken hoe de situatie precies in elkaar zit. een stichting is een nogal ruim begrip zeg maar

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:38

de regelementen komen wel als we weten wat de vraagprijs is

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:44

aangezien ik een aantal pm heb gekregen over waar het is...het ligt dus dicht bij badhoevedorp...voor de mensen die het willen weten

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:00

Hmmm, het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik heb niet bepaald het idee dat je goed hebt laten informeren. Volgens mij denk je er net even iets te makkelijk over. Een bank zal toch echt een goed voorbereid bedrijfsplan willen zien voor ze je een groot bedrag lenen. Heb je al eens een oriënterend gesprek met de bank gehad zodat je weet wat je zou kunnen lenen, wat hun voorwaarden zijn etc.? En heb je al geïnformeerd hoe dat met die ponyclub precies zit en hoe je daar de zeggenschap over kunt krijgen?

Ik hoop voor je dat het allemaal lukt. Zou natuurlijk wel geweldig zijn: je eigen pensionstal!

Frozen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 14:15

Met geld etc zal het niet zo een probleem worden...en mijn vriend heeft dat al uitgezocht..en ik kan het zeggenschap dan overnemen,als wij de grond en de stallen zouden kopen.....

__Angela__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:07

Volgens mij is het nu helemaal niks hoor geen ponyclub.. het ziet eruit alsof er al jaren geen paarden meer hebben gestaan.. haha het moet nog heel erg opgeknapt worden
Ik denk dat hij niet zoveel boven die 65.000 gaat zitten die hij voor zn dochter vroeg hrr.. en 400.000 euro is een belachelijk bedrag er zit geen land bij alleen een heel klein stukje met een verotte longeer singel
Ach het is wel op te knappen maar het is echt niet groot! die stallen zijn ook echte pony stalletjes..
Je kan zonder het te zien geen bedrag schatten.. dan moet je t laten taxeren =)
Nja ik hoop voor j dat t doorgaat, aangezien mijn schatje er in de buurt woont, ken ik ammie daar misschien wel zetten tijdelijk
En dan word ik je groom (A)