Myler Combination bit, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Utan

Myler Combination bit, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:38

Ik wilde graag weten of er iemand hier een Myler combination bit gebruikt en wat zijn/haar ervaringen hiermee zijn? Waarom je het gebruikt, in welke discipline, etc. etc...
Ik heb op het net al gezocht naar verdere informatie maar spijtig genoeg is het bijna allemaal in het engels en versta ik het niet altijd helemaal, dus alle verdere info is dan ook meer dan welkom. Wat zijn de verschillen, hoe werkt het precies, mag je het in de dressuur ook gebruiken,...
Alvast bedankt.

even een fototje:
Afbeelding Afbeelding

combo

Re: Myler Combination bit, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:50

Stalgenootje van me die rijd hiermee en is erg tevreden. Volgens mij gebruikt ze deze vooral buiten omdat hij nogal eens weg wil schieten en dan kan het neusdeel net wat meer inwerken als het bit doet. Precieze werking weet ik niet.

#Ymke#

Re: Myler Combination bit, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:51

1 ding weet ik wel van dit gevaarte, je mag hier geen dressuurwedstrijden mee rijden

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:04

Brr, wat een hoop ijzerwerk Ik zou liever geld investeren in goede instructie als je dit "ding" nodig hebt om je paard onder controle te houden...

Utan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 15:24

Ann schreef:
Brr, wat een hoop ijzerwerk Ik zou liever geld investeren in goede instructie als je dit "ding" nodig hebt om je paard onder controle te houden...

Dank je wel voor je reactie maar ik ben niet echt op zoek naar meningen over dit gevaarte/ijzerwerk/bit maar wel naar feiten over het 'hoe en wat' en persoonlijke ervaringen.

Utan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:37

Niemand die het gebruikt (heeft)??