Wie heeft er meerdere paarden en verhuurd paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Wie heeft er meerdere paarden en verhuurd paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:12

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:
Wie heeft er bijvoorbeeld 1 paard waar die zelf alles mee doet maar
heeft meer paarden die je verhuurd/verleast.

Hebben jullie hier wel eens problemen mee gehad?
Sluiten jullie hier een contract voor af enzo?

Ik vraag dit voor een vriendin, haar tante wil een paard huren/leasen en heeft niet het geld om hem aan te schaffen maar wil wel voor de hoefsmid en dierenarts enzo betalen.
Nu dacht ze, als ze nou een paard koopt en die aan 2 mensen kan verhuren maakt ze toch 2 mensen blij met een 'eigen' paard.

Ik neem aan dat als jullie dan b.v. 160 euro stalling betalen dat je er dan b.v. 180 van maakt of niet?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie's

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:32

Bij ons op de manege wordt het wel gedaan.
Dan kan je een lespony leasen. Dit kan vol of half. Bij halflease betalen ze een bepaald bedrag per maand. Weet de bedragen alleen niet uit mn hoofd. En daar mogen ze dan iedere dag een uur voor rijden. Ook wordt het paard/pony dan nog in de lessen gebruikt zodat mensen die niet iedere dag kunnen toch een beetje een eigen paard hebben.

Bij vol lease is het paard voor jou alleen. Andere mogen er niet mee rijden. Je betaald dan ook meer en je moet zelf de hoefsmid end betalen. Er zit bij het bedrag wel een leskaart dan inbegrepen.

Ook staat er in het contract (en dat vind ik wel heel belangrijk) dat wanneer het paard niet goed behandeld wordt je er meteen mee moet stoppen. Ongeacht of je nog voor die maand hebt betaald.
Op deze manier kan je nog ingrijpen wanneer iemand toch niet zo lief blijkt te zijn voor je paard als dat ze vooraf deden blijken. En ook vermijdt je dan het conflict over dat de maand betaald is en ze die uit mogen rijden.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:53

laulau85 schreef:

Ook staat er in het contract (en dat vind ik wel heel belangrijk) dat wanneer het paard niet goed behandeld wordt je er meteen mee moet stoppen. Ongeacht of je nog voor die maand hebt betaald.
Op deze manier kan je nog ingrijpen wanneer iemand toch niet zo lief blijkt te zijn voor je paard als dat ze vooraf deden blijken. En ook vermijdt je dan het conflict over dat de maand betaald is en ze die uit mogen rijden.

Goed argument inderdaad om in een contract te zetten...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:59

toen ik drie paarden had ben ik er ook 1 gaan verleasen.
degene die mijn haflingerruin zou gaan leasen. de afspraak was dat ik er de eerste periode bij wou zijn om elkaar te leren kennen. reed de eerste keer rustig en netjes, de tweede keer reed ze hem op een andere manier, waardoor hij zich helemaal verkrampte, en ondertussen trok ze hem in de krul. ik heb haar toen uitgelegd wat ze beter kon doen en waarom, ik denk dat ze dat erg vervelend vond, ze probeerde nog een paar keer te komen op een moment dat ze wist dta ik niet thuis was, en zei dat ze de rest van de week niet kon. dat ging een maandje zo door, en toen heb ik gezegd dat ik liever iemand anders zocht.
toch maar gekozen om een van de paarden te verkopen, en geen bijrijders meer nu;-)