Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:57

Ik zie steeds vaker foto's van een clinic. Hier zijn heel veel compleet in wedstrijdtenue, alleen het wedstrijdjasje onbreekt.

Heeft dit een reden? Of is het alleen voor de mooi

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:02

Ik denk dat dit gewoon voor de netheid is. Iedereen is zwart/wit staat toch wel chique en als een geheel.

#Ymke#

Re: Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:33

een soort van respect naar de lesgever/ster toe denk ik?
Toen ik een clinic reed van Thyrza heb ik dat ook gedaan, puur omdat ik het mooi vind en volgens mij is het ook leuker om iemand te helpen die er moeite voor doet, dan iemand die het niks kan schelen en met modder op de benen/beschermers aankomt.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:54

Persoonlijk vind ik het er wel heel netjes en verzorgd uit zien, daar draait het (naast het rijtechnische natuurlijk) in de dressuur toch ook om? Het algehele "nette en verzorgde" plaatje.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:56

Heb zelf een Clinic gereden bij Barbara Koot maar ik was echt niet in wedstrijd tenue hoor? Als je er maar verzorgd uitziet. Al dat gemuts ik vind het maar onzin altijd maar in wedstrijd tenue te moeten verschijnen. Tis les hoor geen mode show! Gelukkig vond Barbara dat ook!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:59

Hmmm ik vind niet dat je in wedstrijdtenue hoeft te gaan, maar ik vind het wel mooi als zowel jezelf als het paard er verzorgd uitzien!!!!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:01

Dat zeg ik ook netjes maar velen komen vaak toch in dat afgezaagde zwart/wit. Voor mij hoeft dat niet. een paard hoeft voor mij ook niet ingevlochten te zijn. Tuurlijk staat het mooi maar dat zal per persoon verschillen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 08:34

Mork schreef:
Dat zeg ik ook netjes maar velen komen vaak toch in dat afgezaagde zwart/wit. Voor mij hoeft dat niet. een paard hoeft voor mij ook niet ingevlochten te zijn. Tuurlijk staat het mooi maar dat zal per persoon verschillen.

Dat vind ik eigenlijk ook. Heb maar eerst niet mijn mening er neer gezet, anders heb ik straks heel bokt over me heen

Bandages en een leuk dekje erbij vind ik wel logisch. Maar helemaal invlechten vind ik toch wel iet wat overdreven.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:44

licht er aan waar de clinic is, als het op een groot evenement is waar alles netjes en verzorgd is zou ik het wel doen of op een manege waar alles vies is en bijna geen publiek komt kijken ga je wel gewoon netjes maan niet heel uitgebreid
ga in de stijl van de clinic mee

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:46

Ik vind het altijd wel netjes en verzorgd staan Beetje respect naar de lesgever toe inderdaad. Dat je het serieus neemt. Niet dat het zonder wedstrijdtenue niet serieus neemt, maar je laat zo zien dat je er moeite voor hebt gedaan

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:03

Nou als je alleen maar moeite doet door er "mooi"uit te zien. Als je je echt inzet en goed luisterd tijdens een les dan neem je iemand ook serieus, niet door je kleding vind ik. Kijk met grote evenementen kan ik me voorstellen dat je extra wat puntjes op de i zet maar als je gewoon les hebt met weinig publiek, gewone rijkleding is afdoende hoor.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:06

Bandages hebben als voordeel dat je de beenzetting beter ziet. En bijpassend dekje is wel zo netjes.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:08

En houding corrigeren is ook lastiger als de ruiter een slobbertrui draagt.
Ik vind het wel leuk, een beetje stijl.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:19

De hals zie je ook beter na invlechten.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:25

Ik denk dat het meeste toch wel om mooiig draait
Ik zou zelf ook netjes rond willen komen want met vieze spullen is ook niks

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:29

Bij een clinic vind ik het er wel heel netjes uitzien
Gewoon in de wekelijkse les is het anders, daar zie je mij niet met een wit dekje

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:30

Sorry maar ik ben van mening dat het allemaal onzin is. Bandages, invlechten is voor "ons"oog fraaier ed. Een slobbertrui? Niet handig met houding corrigeren? Kom op zeg! Zit toch lekkerder dan strak in pak? Ik denk toch dat het jezelf een beetje in de maling nemen is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het niet mooi vind, hou me ten goede! ( Voordat ik heel bokt over me heen krijg!)

@ Laueef Tja ik zeg ook niet dat je met vieze spullen moet aankomen,dat vind ik ook niet kunnen. Gewoon goed/mooie sjabrak, eventueel je hoofdstel en zadel gepoetst. Nette rijbroek( alle kleuren).
Maar niet perse in dressuurblouse ed. Behalve op grote evenementen dan

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:36

Vind het ook netjes en verzorgd

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:38

Ach, als ruiter wil je jezelf en je paard toch ook een beetje presenteren, niet? Persoonlijk rij ik zelfs thuis meestal met een getailleerde bodywarmer oid omdat ik dat prettig vind zitten trouwens, ik voel me echt niet fijn in een slobbertrui.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:47

Vaak laten mensen zich ook fotograferen tijdens zo'n clinic en dan is het altijd leuk als je er netjes bij loopt en je paard ook

Verder maakt het toch niet uit, als iemand zijn paard wil wassen/vlechten/bandageren/in een setje wil hijsen en zichzelf ook, dan moet diegene dat nog altijd zelf weten, dacht ik Ik vind het er in ieder geval altijd leuk uit zien als iemand zijn best heeft gedaan om het geheel netjes te krijgen!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:52

Nou is het tegen woordig naar mijn idee wel redelijk soepel maar vroeger op de manege waar ik leste MOEST je in de les wel aan bepaalde regels houden wat kleding betreft. In iedergeval laarzen aan en cap op. Té korte shirtjes werden niet gewaardeerd en als ik een gote slobbertrui aan had waar mijn maouwen van slobberde werd daar ook wat van gezegd.
En Op de manege waar ik heb lesgegeven moest je ook als instructeur in rijtenue in de bak staan je kon niet zo in je spijkerbroek gaan staan lesgeven.

Van oudsher is het rijden in "tenue" wel gebruikelijker dan nu je iedereen met gympies en ruitjessokken door de bak ziet gaan.

Wedstrijd tenue is niet altijd noodzakelijk maar ik vind een netje schoon dekje, schoon tuig een getoilleteerd paard en een set bandages wel gepast eigenlijk.

Oke het is geen modewedstrijd maar ik vind het weol een beetje bij de sport horen dat je voor gelegenheden er netujes uitziet. Een Clinic is wel een gelegenheid.

Je gaat ook niet in je Jogingbroek een restaurant in , terwijl het eten in een nette broek echt neit anders smaakt, of wel ??

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:59

Ga helemaal mee met Riant

Het oog wil ook wat

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:04

Ik vind het een kleine moeite om jezelf en je paard aan te kleden, niet dat je daardoor beter gaat rijden..... maar gewoon omdat ik vind dat als je wat bijzonders gaat doen dat dit dan ook bijzonder mag zijn. Zeker als er fotos gemaakt worden dan vind ik het fijn om er gewoon correct op te zitten.......

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:43

Ik wil nog wel even duidelijk naar voren brengen dat wat mij betreft iedereen mag weten wat hij doet. Maar vroeg het me gewoon af

Als ik een clinic heb zou ik gewoon met een schoon dekje + bandages (of bijpassende peesjes) en schone (bijpassende) rijkleren. Maar helemaal in wit/zwart wedstrijdtenue vind ik iets té

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:46

Ik niet ik rij geen wedstrijden en ik vind het dan een mooie gelegenheid om mijn witte rijbroek aan de wereld te laten zien