Verzekering? wie heeft wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chell

Verzekering? wie heeft wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:24

beste bokkers,

wie hebben hun paard wel en niet verzekerd? en zo ja voor wat?
ik heb mijn vorige paarden (KWPN'er en shet ) nooit verzekerd, maar twijvel bij mijn nieuwe aanwinst. ik heb haar sinds.. nou nu zo'n 9 uur , en denk er toch aan eens naar een verzekering te kijken. ze is een KWPN'er, 11 jaar met goede papieren en is goedgekeurd (klinisch) door de dierenarts. wat voor verzekering raaden jullie mij aan en wat zijn de kosten?
alvast bedankt,
groetjes
Chell

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:52

Hier zijn al erg veel topics over.
Ik heb mijn pony verzekerd bij EFO, en ben erg tevreden. www.efo.nl

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:06

idd zijn meerdere topics van, ik zit bij een onderlinge

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 08:23

aangezien de zoekoptie voor geen meter werkt en ik niet veel tijd en zin heb om alle topics af te gaan om te zien of er wat staat heb ik maar een topic geopend. dus ik hoop dat er bokkers zijn die even de moeite willen nemen mij wat info te verschaffen! dank jullie wel!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:36

Ik heb mijn paard ook bij efo verzekerd, tarief B
de kosten van elke verzekering zijn weer anders dus je zou op een paar sites kunnen kijken wat de verzekeringen aanbieden en of het past bij jou eisen en budget.

combo

Re: Verzekering? wie heeft wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:57

Ook bij de EFO, gecombineerde verzekering van A en B geloof ik. Valt me wel op dat EFO dus wel erg veel gekozen wordt als verzekering.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:01

Amev, (uitgebreide ziektekostenverzekering) heb er nog geen gebruik van hoeven maken maar hoor daar van anderen goede berichten over!!

ramnoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:23

Ook bij Amev, alleen dan een verzekering voor dood en ongevallen.

Niet al te duur met de premie en hoor alleen goede resultaten wanneer ze moeten inspringen.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:34

Ik bij Hippo Zorg

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:43

Eerst had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd (voor ongeschiktheid enz) maar toen ze kreupel werd doordat ze in een oxer viel kregen we niks uitbetaald (was volgens de verzekering aangeboren afwijking ). Mijn kwpn merrie hebben we toen alleen voor dood door brand, bliksem enz laten verzekeren en dus niet voor ongeschiktheid. Nu is ze bijna 15 en hebben we de verzekering opgezegd omdat het dan ineens een stuk duurder word.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:53

Ik heb mijn haf bij interpolis verzekerd, ben hier absoluut niet tevreden over, kan niet overstappen omdat ik bang ben dat geen andere maatschappij mijn haf accepteerd. Dus blijf hier wel.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:02

Interpolis, basisverzekering voor mijn (momenteel jaarling). Betaal zo'n 80 euri per jaar en ben tevreden.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:20

Ik heb mijn paard jarenlang in de volledige ziektekostenverzekering gehad en ik heb mijn geld daar ook wel steeds uitgehaald hoor, maar door omstandigheden is ze niet meer verzekerd en ik ben het ook niet meer van plan om dat te doen.

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 23:24

wat ik me afvraag is of die volledige ziektekosten verzekering wel werkt? ik bedoel in welke gevallen kan je nou geld terug krijgen? en hoe duur is het in vergelijking tot een "gewone verzekering (aansprakelijkheids, en bij dood door acute ziekte, ongeluk etc. ) wat is noou verstandig om te nemen? ik moet alles zelf betalen en ben maar arme student haha. heb mn vorige nooit verzekerd omdat het daar eigenlijk gewoon niet van kwam. dit paardje is opzich best wat waard, wil ik ook mee de sport in en eventueel (waarschijnlijk wel) mee gaan fokken. dus.. alle advies welkom, van verzekeren weet ik (zoals je waarschijnlijk wel begrijpt) weinig

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:32

ik heb mn paard verzekerd bij het lokale paarden en hittenfonds. Hier is geen ziektekosten bij inbegrepen. Wel krijg je bij overlijden een bedrag. Ik ben hier eigenlijk niet echt enthousiast over want bij overlijden wordt het paard eigendom van dat fonds en gaat je dier indien mogelijk naar de slacht... en dat wil ik dus niet.

Dit hadden ze me niet van te voren verteld maar ben daar pas achtergekomen via iemand anders.

Maar das natuurlijk voor iedereen verschillend wat je wilt met je paard na de dood....als ik dit van tevoren wist had ik me niet aangesloten bij deze verzekering, dus laat je goed informeren van tevoren!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:06

mijn pony is verzekerd bij Interpolis en mijn vorige paarden ook.
prima verzekering.
er is weleens wat gezeur geweest maar altijd weer netjes opgelost.

ik ben wel tevreden.

ze is uitgebreid verzekerd met ziekte kosten.

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 08:45

Mirgino: wat betaal jij voor zo'n verzekering en wat krijg je dan wel en niet vergoed?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:01

EFO, Hier kan je zelf bepalen wat het verzekerd bedrag wordt en je betaalt hier 4,5 % over in de B dekking. Daarbij heb ik ook een beperkte ziektenkosten verzekering afgesloten, deze is standaard 100 euro en je bent dan per jaar verzekerd voor het bij B verzekerde bedrag.

Je kunt los een diefstal, brand en hengsten verzekering afsluiten.

Ok hebben ze daar een veulenverzekering (vanaf 8 maanden dracht tot 4 maanden na de geboorte)

www.efo.nl, hier vind je alle info.

Ik heb overigens nog nooit gebruik hoeven maken van de verzekering.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:47

Chell schreef:
Mirgino: wat betaal jij voor zo'n verzekering en wat krijg je dan wel en niet vergoed?

heb je een pm gestuurd.

Gringo_HS13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:19

_Anke_ schreef:
Ik bij Hippo Zorg

Ik zit ook bij Hippo en ik ben heel erg te vreden.