Mijn paard heeft ook zo'n manenkam. Je kan inderdaad de boel er in 1x opscheren, of gewoon met een schaar of tondeuse aan de slag en gewoon kort gaan knippen. Nou het niet gaan trekken, want als je langere manen hebt en je wilt naar kort gaan trekken, verlies je wel erg veel haar. Als je foto wilt hoor ik het wel
Ik heb ze gewoon geknipt toen Prisca zo'n snelle look had Foto's zijn te zien in profiel. Bij de laatste springfoto's in ieder geval. Nu heeft ze ze weer netjes hangend.
Hoe doen jullie dat? "BIJknippen" Haha ik ken alleen afknippen! Maar ik knip mijn pony ook eerst helemaal kort, en dan groeit het het mooist naar boven. Een dikke manenkam zou ik afscheren.
Als je ze uitdunt vallen ze makkelijk om, juist bij een stevige manenkam, kort knippen en goed bijhouden of als je durft, afscheren (of met de tondeuse) (als bij fjord) Dunne manen blijven wel staan, maar dan krijgt je niet echt een "hanenkam".
ja dat klopt maar bij een gewoon paard zou ik dat nooit doen want ik vindt dat geen gezicht. bij mijn paard staan ze helemaal overeind en dat blijven ze staan tot ze een cm of 20 zijn.