Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
laulau85 schreef:Die nekriem is er eigenlijk voor dat die riempjes niet te laag gaan hangen en het paard er dus met rare streken niet in kan gaan staan..
Althans dat dacht ik altijd
Quidou schreef:en als je dan een lange teugel geeft... dan hangt dat ding toch bijna op de grond?? dan hoeft je paard maar opzij te springen en hij zit erin vast ... toch??
en de martingaal word toch het meest met springen gebruikt, als dt ding dan gewoon los hangt zit er zo een been in lijkt mij...
doe mij er dus maar 1 met een riem om de hals of met borsttuig
Maar heb er eigenlijk nooit over nagedacht waarom die geen nekriem heeft enzo
Maar met die pony wordt gestapt en gedraafd aan de lange teugel + er is al 70 cm mee gesprongen .. En op geen enkel moment dreigde de pony in de martingaal te trappen ofzo ...
Quidou schreef:jah ik weet het ook niet, heb eerlijkgezegd ook nog nooit een martingaal gezien zonder nekriem/borsttuig
heb je er een foto van?? dan zie je beter hoe hij zit nl

) en in het begin dacht ik wel van: ey, wat raar .. Maar heb me er verder nooit vragen bij gesteld .. Maar nu maakte iemand die opmerking (door de foto's op een ander forum) en nu ben ik toch wel nieuwsgierig waarom dit zou zijn 
Maar ik weet het dus niet 
hoeven ze t niet te gaan zoeken...
Katja schreef:Ja, deze martingaal is echt (veel) tekort.
).Quidou schreef:eerlijkgezegd vind ik hem op die 2e foto ook nog vrij kort zitten...
het is bedoeld dat je controle houd als je paard zijn hoofd omhoog doet, niet om zijn hoofd naar beneden te trekken / houden...