Dan zit het traanbuisje verstopt - Als je er op tijd bij bent, dan kan de dierenarts dat "doorspuiten" (erg simpel) en gaat het weg. Maar soms is de verstopping te erg en kan je er niks meer aan doen.... Snel de DA bellen dus.... Ernstig is het niet - maar het ziet er niet netjes uit....
Mijn paard heeft het een x gehad. Ze had een dikker oog en er liepen tranen uit. Ik had t idee dat het door vliegen kwam (was midden in de zomer). Ik heb toen een zalfje gebruikt van de DA maar weet helaas de naam niet meer...
Mijn paard heeft twee jaar geleden veel last van een traanoog gehad, vanwege de stoffige weiden. Wat bij hem heel goed hielp waren homeopatische druppels van VSM, gewoon voor mensen, volgens mij heette het iets van optilan of zo. Deze kun je gewoon bij de drogist kopen (daar weten ze vast wel wat je bedoelt als je naar oogdruppels van VSM vraagt). Ze zijn verkrijgbaar in verpakkingen met een soort ampulles. De dosering voor paarden is 1 ampulle per keer (verdelen over twee ogen).
bedankt voor de tips ik zal ze ff doormailen naar de eigenaar het is namelijk mn verzorgpony.. ze heeft dr oog gewoon dicht.. en het loopt helemaal door..
Laatst bijgewerkt door Mikkiej op 06-11-05 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn paard heeft ook een traanoog, maar die heeft daar ook een erg roze huidje. Bij hem is het zonnebrand. De dierenarts kan het door spuiten, maar dat moet wel onder verdoving. Advies voor mij was de huid insmeren met sudocreme. Daarvan is het inderdaad al een heel stuk beter geworden. Echter jij schrijft hier dat het oog dicht zit? Ik denk dat je dan de dierenarts erbij moet laten komen, want dat klinkt als een ergere variant dan wat die van mij heeft.