Bodyprotectors

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 11:46

wie weet er of de bodyprotector nou echt verplicht word in de paardensport? zou iemand mij daar wat meer over kunnen vertellen?
ben er namelijk erg benieuwd naar..alvast bedankt!!!

_Dunja_

Re: Bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:37

Het enige wat ik je kan vertellen is dat er een meisje van haar paard is gevallen en die had een bodyprotector om,
die protector is in haar ribben geboord waardoor ze alles heeft gebroken...

Ik hoop niet dat het verplicht word want er zijn een hoop gevallen waardoor de protector meer kwaad dan goed doet..

(Hij zal ook een hoop mensen redden hoor)
dus vind dat iedereen daar een eigen keuze in moet hebben

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:01

@ vlas..
ik vraag me dan ook wel een beetje af watvoor protector ze droeg, een hele oude of juist een nieuwe, een te kleine of een te grote..
er kunnen zoveel dingen gebeuren, als je met body protector op je hoofd valt, kan je ook je nek breken, kan zomaar... als je pech hebt.

zelfde voor politie met kogel vrij vest, vangt de kogel wel op, maar kan je ribben ook breken... en ze kunnen er net zo goed naast schieten... heb je pech.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:27

Mijn nichtje spring altijd met body protector, bij haar heeft het wel nut gehad, ze werd gelanceerd en viel met haar ribbenkast op de bakrand, maar dankzij body protector geen gebroken ribben, dus ik vind die dingen zeker wel nut hebben als ie goed past

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:39

Ik heb ook gehoord dat ze verplicht worden op wedstrijden. Ik heb alleen geen idee wanneer. Ik rij zelf ook met bodyprotector en ik voel me er wel fijn in.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:44

ik spring met bodyprotector... moet van mn ouders, maar k heb er geen problemen mee
ga verder met clara mee

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 16:10

maar worden ze nou verplicht ofniet:P
ik vind het echt heeeeele irritante dingen:S

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:13

Arieskuh schreef:

dat hangt er ook wel vanaf welk model of merk je hebt, de goedkopere zullen wel wat minder lekker zitten ja...

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:18

Sinds ik aan de tripalon meedoe heb ik een bodyprotector. Het is even wennen, maar het voelt veel veiliger. Hij moet wel goed passen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:23

Een goed zittende/passende bodyprotector sluit als het ware om je lichaam en met rijden mag je er dus geen last van hebben.

Als een een bp net aan doet, zit ie wel wat stijfjes, maar na een paar minuten is ie warmer geworden door je eigenlichaamswarmte en is ie al een stuk soepeler gevormd naar de vormen van je lichaam.
Ik rijd SGW's dus heb regelmatig een bp aan en van de mijne heb ik absoluut geen last. Ik vind het juist een veilig gevoel als ik 'm draag.

Overigens kan ik me niet goed voorstellen dat je "doorboord" kunt worden door een bp. Het materiaal is wel stevig, maar niet hard. Er zit geen kunstof in maar hard schuimrubber.

Ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord of gezien dat iemand gewond raakte door het dragen van een bp.

Of ze verplicht worden? Bij de cross zijn ze het al jaren iig.
Ik weet wel dat de discussie liep om ze bij springwedstrijdden ook verplicht te stellen, maar daar is nog steeds geen duidelijk antwoord op gekomen. Ook in de P&S heb ik daar al een hele tijd niets over gelezen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:30

rijd nu al 2 jaar met een bp (moet van me ouders) en heb er tijdens het rijden nog nooit last van gehad.
Onlangs op het paardje van me vriendin gereden en toen had ik hem niet mee, en ik rijd evengoed met als zonder.Het is alleen een beetje minder veiliger.
Of ze verplicht worden weet ik (helaas) niet.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:43

palousa_boy schreef:
Arieskuh schreef:

dat hangt er ook wel vanaf welk model of merk je hebt, de goedkopere zullen wel wat minder lekker zitten ja...

ik vind de dure ook niet lekker zitten, het is gewoon onhandig..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:59

Volgend jaar krijg ik voor mn verjaardag een BP van mn ouders, anders mag ik niet op mn jonge paard gaan zitten
heb nml al rug&nekletsel door scooter ongelukken, kan een lancering niet echt goed gebruiken

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:11

ik heb ook een BP van USG en die zit echt lekker! als een veilige bodywarmer ongeveer