Ik rijd recreatief, heb één keer per week dressuurles, hobbel daarnaast nog een paar keer per week op mijn eentje door de bak, en houd vooral van lange buitenritten. Ik heb vroeger veel gesprongen maar de laatste 10 jaar heb ik dat amper nog gedaan. Echter, mijn paard blijkt tamelijk goed te kunnen springen en doet dit ook graag (een kennis heeft er een paar keer mee gesprongen), dus stiekem ben ik van plan er in de toekomst ook mee te gaan springen. Ik wou dus in eerste instantie voor een veelzijdigheidszadel richting dressuur (zoals de Kieffer Aachen) gaan, dat lijkt me in mijn situatie een logische keuze.
Echter, ik kan de knoop maar niet doorhakken, ik rijd nl veel liever met een dressuurzadel (en ik vind dat ook veel mooier
).Heeft er iemand ervaring met een veelzijdigheidszadel richting dressuur, en hoe bevalt dat?

En ja ik heb een diepe zit.. gaat prima als je het gewend bent.. Ook maak ik af en toe lange buitenritten, en dat zit prima hoor!
De Koof ken ik, rijdt idd lekker, maar zelf rijd ik met een Siegfried en een Lancelot.