Ervaring met Swanenbergbodem..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

letsgo

Ervaring met Swanenbergbodem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:09

Bij wie van jullie ligt er ook een swanenbergbodem in de baan?
Wat zijn jullie bevindingen, bevalt hij wat zijn de voor en nadelen?
Ik hoor het graag!

letsgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:10

Niemand???

letsgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:36

zijn wij de enige in Nederland die zo'n baan hebben??
Miss reageren jullie wel als ik zeg dat het zo'n bak met kunstgras is???

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:24

daar heb ik nu echt nog nooit van gehoord! heb je er een foto van, ben er wel benieuwd naar! rijdt hij goed?

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:12

op de oude stal waar wij stonden hadden we er een.ik was er niet echt tevreden over.die bodum stulpte heel erg, en springen op een zwanenberg bodem kan ik je ook niet aanraden.Hij heeft erhg veelonderhoud, want als je m niet nat genoeg houd is ie niet te rijden, dan komt al dat gras boven op te liggen.

labe

Re: Ervaring met Swanenbergbodem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:11

Ik heb een aantal jaren geleden voor de keus gestaan; Swanenberg of Agterberg. In Hilversum heb ik de testresultaten opgevraagd (geen idee hoe die instantie heet, doen in ieder geval allerlei onderzoeken op sportgebied) en Swanenberg vraagt iets meer onderhoud. De bodem heeft ontzettend veel vocht nodig (denk aan je waterrekening, of je moet een bron kunnen slaan) en slepen moet met een rotorkopeg gebeuren, wat je dus aan de vakman moet overlaten.
En ik heb inmiddels vernomen dat deze bodem in de winter net zo hard bevriest als elke andere bodem.
Maar ik hoor links en rechts geen negatieve ervaringen en met mijn Agterbergbakkie is ook wel een wat mis geweest (overigens keurig opgelost).

Volgens mij kun je bij Swanenberg zo referenties opvragen, misschien kun je eens gaan kijken bij mensen die zo'n bodem hebben liggen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:09

ik ben helemaal swanenberg fan op mijn ouwe stal hadden ze een binnenbak en een buitenbak met swanenberg.

altijd super te rijden. we moesten de achterberg meer sproeien, de swanenberg was altijd nat zat.

willem liep er super op.. ook toen het flink gevroren had was hij goed te rijden.

slepen deden wij gewoon met dezelfde als dat we de achterbergbodem doen.. werkt prima...

letsgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 08:48

Bedankt voor jullie reactie's!
Wij hebben de bodem nu ruim een maand liggen (bij ons op stal) en de reactie zijn heel verschillend ook bij ons. Wat mij op valt is dat de paarden sneller struikelen omdat de bodem wat stugger is.Ze leren dus wel hun benen optillen ... en toen alle bakken in de omgeving vol plassen lagen lag die van ons er nog super bij.