Ervaring met Opkikker van NAF??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Ervaring met Opkikker van NAF??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:14

Mijn instructrice adviseerde me dit te gaan gebruiken (tijdelijk) omdat ze vond dat Tosca (Haflinger) nog niet uitgegroeid is met haar 4,5 jaar.
ze is namelijk toen ze nog geen 3 was gedekt. (door haar vorige eigenaar) vanaf dat moment is ze gestopt met groeien. vanaf januari tot augustus heeft ze met het veulen gelopen! ze vond dat ze nog geen volgroeid achterwerk had. omdat het haar heel veel moeite koste om haar achterbenen goed onder haar lijf te plaatsen en op te tillen!
ik zou het dan tijdelijk moeten gaan gebruiken, 1 maand ofzo. en dan rustig aan doen met rijden!
Mn instructrice is afgestudeerd aan paardenfysiotherapie en homeopatie...verstand heeft ze er dus wel van maar volgens mij helpen voedingssupplementen nauwelijks! ik heb het voer met haar besproken en dat was goed!
uitgebreide uitleg staat op www.paardendrogist.nl

Wie gebruikt dit supplement ook, waarom en wat zijn jouw ervaringen?
of is er een ander middel dat beter werkt?

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:50

niemand??

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:54

Mijn bijrijpaard heeft dit wel ns gekregen na een antibioticakuur. Het precieze resultaat zou ik zo niet weten (reed haar toen nog niet), maar ik denk dat het nooit kwaad kan. Zitten veel anti-oxidanten in wat altijd goed is, ik weet niet of het helpt met groeien maar denk dat je het wel kunt proberen.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:58

omdat het zo duur is(: €22,- voor 700gr.) wil ik eerst weten of het helpt! als ik het koop en het helpt niets is het weggegooid geld!!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:15

Mijn paard was na de afgelopen winter lusteloos en zat niet lekker in z'n velletje. Ik heb hem toen een paar weken opkikker gegeven en hij is toen zienderogen opgeknapt.

Bij hem was het waarschijnlijk omdat het zijn eerste winter was na een rustperiode, dus hij had veel moeten werken en had daardoor even een ondersteuning nodig.

Met dit soort dingen heb ik altijd: baadt het niet, dan schaadt het ook niet. Je kan het altijd proberen.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:16

oké, bedankt!
ik ga het ook wel proberen denk ik!
dat ze iets extra's nodig heeft kan je wel zien

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:04

Ik heb het mijn pony gegeven toen hij zijn tweede 'beroerte' had gekregen. Hij was wel lekker fit enzo. Ik denk dat als het weer slecht wordt van de winter ik het weer ga geven. Hij wordt dan altijd mager en is een beetje futloos.

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:08

Blèèègh, gatsie gatsie blèèègh. Dat was ongeveer de reactie die mijn pony op de opkikker gaf. Ik kreeg het er met geen mogelijkheid in en heb het maar weggegeven. Als je een kieskeurig paard hebt misschien ook iets om rekening mee te houden.

CouCou

Re: Ervaring met Opkikker van NAF??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:15

Ik heb het aan Eowyn gegeven, nadat zij ernstig ziek was geweest en wat haar bijna het leven heeft gekost. Maar nu staat er weer een giga gezonde jaarling. Of dat nu door de opkikker komt of niet. Ik ben het gaan geven.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:27

Saar4 schreef:
Blèèègh, gatsie gatsie blèèègh. Dat was ongeveer de reactie die mijn pony op de opkikker gaf. Ik kreeg het er met geen mogelijkheid in en heb het maar weggegeven. Als je een kieskeurig paard hebt misschien ook iets om rekening mee te houden.

haha!! Als je het gewoon door de muesli heen meng, dan smaakt het toch niet vies!
bedankt voor de reacties!

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:29

Tozalin schreef:
Saar4 schreef:

haha!! Als je het gewoon door de muesli heen meng, dan smaakt het toch niet vies!
bedankt voor de reacties!

he he mocht je willen, mijn merrie eet echt nix met poedertjes er door heen. dat is zo'n giga moeilijke eter. ze eet zelfs geen brood! makkelijk hoor, als je eens homeopathie wil geven

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:31

haha, hoe heb jij het er dan in gekregen?
we geven ook wel eens zand weg...dat is ook heel vies, en apart lusten ze het ook niet, maar als je het door de muesli doet gaat het er goed in hoor!
scheelt misschien wel datik een haflinger heb...die eten echt alles!

CouCou

Re: Ervaring met Opkikker van NAF??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:48

Nou die opkikker was voor Eowyn, me jaarling, maar Iris is haar mamma.
En dat is echt zo'n zeikert: Wat de boer niet kent, vreet mw niet.

Ieder paard doet zowat een moord voor een stukje banaan of kiwi of nou noem eens wat lekkers, sinaasappel, me spuugt het gewoon in me gezicht eruit en kijkt me aan van: spoor jij wel??

Ik moet poeders bij haar echt door de slobber doen en deze aanmaken met wortels en appels (lust mw wel).

Dus medicijn poeders, hoef ik niet te geven, want als ik we ga en kom de volgende morgen bv terug ligt het er nog steeds.
Ze eet gewoon niet. Dan maar hooi.
Eigenwijs monstertje!!