ruiters met hartproblemen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marjab

ruiters met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 17:06

Hallo zijn er ook bokkers met hartproblemen die nog genieten van hun paard??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ruiters met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:52

Ikke! Maar mijn hartproblemen zijn niet echt drastisch. Ik heb door een acute reuma aanval bijna 15 jaar geleden vervormde hartkleppen over gehouden, en daardoor een lekkage. Niet drastisch genoeg om alles op alles te zetten om te repareren of te vervangen, wel net genoeg om er de klachten van te hebben. Maar ik geniet iedere dag van mijn paard, en ze geeft me juist weer energie!

Marjab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:00

Ik heb een jaar geleden een hartinfarct gehad (op stal) en geniet nu heel erg van het gewoon bezig zijn met mijn paard, borstelen, knuffelen, wandelen enz. Maar voor het rijden heb ik geen kracht of energie. Komt ook waarschijnlijk niet meer, ben gewoon benieuwd of er nog meer mensen zijn die op deze manier een paard houden. Rijden heb ik iemand anders voor

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:37

Mijn hartproblemen zijn wat vaag, vroeger insufficiëntie (door annorexia), nu hebben ze het over een ruisje en abnormale bewegingen van de linker hartkamer. Heb af en toe behoorlijk last (pijn, uitputting), maar het gaat ook wel periodes goed. Het kan heel goed te maken hebben met mijn reuma. Vorig jaar op de eerste hulp belandt, maar ik neem nu alleen een aderverwijdenaar.
Ik heb ook astma, dus dat helpt niet echt.
Nadat ik dus geveld was door pijn op het hart en pleuritis, was ik een wrak. Ik moest mijn eigen paard weg doen, omdat die in de vallei stond en ik kon haar gewoon niet meer verzorgen. Dat heeft me heel veel pijn gedaan. Na ruim een jaar zonder paard of paardrijden, ben ik deze zomer weer heel lanzaam aan begonnen en hoe dat ging, kun je allemaal lezen in mijn eigen topic (van het roze onderschrift).
Ik moet zeggen dat ik nu een stuk fitter ben, maar ik weet dat er na ups ook weer downs zijn.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:22

Hallo,
Ik heb ook iets aan mijn hart, bij mij zit er een verdikking in mijn hart, hierdoor ben ik wat sneller moe dan normaal. Maar ik doe wel gewoon alles nog hoor. Gelukkig heeft mijn verzorgpaard ook niet zo'n denderende conditie, dus dan heb ik een goeie reden om wat vaker te stappen!

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:24

Ik heb een onregelmatig hartritme en mijn hart gaat er "vandoor" als ik bv een trap op ben gelopen.
k rij gewoon paard (pony) endit gaat prima ben alleen snel buiten adem als ik bv gesprongen heb

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:38

Ik heb een te snel hart, dat wordt geremd met medicijnen. Kan er alles mee zolang ik maar regelmatig leef.