opknappen rubberen laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

opknappen rubberen laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 11:30

Hoogstwaarschijnlijk is er al een topic over, maar aangezin de zoekfunctie niet optimaal functioneert toch maar even nieuw topic, wanneer iemand mij kan wijzen op bestaand topic mag deze uiteraard meteen gesloten worden.

Maar goed, ik heb dus rubberen laarzen van eagle, zijn al aantal jaartje soud, maar weinig meegereden, wel veel mee door de modder gebanjert etc, nu liggen ze al meer dan een jaar te niksen in het stof zijn ze niet mooier op geworden, nu ik volgende week weer ga rijden bij een manege zou ik graag weer mooie laarzen willen

Mijn vraag dus: Hoe maken jullie je rubberen laarzen weer mooi?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:44

Schoonmaken met veel water en een spons. Laten drogen en er cockpitspray opspuiten. Daar gaan ze van glimmen en ze worden vuil afstotend.

Ik zou er geen vet opsmeren. Dat trekt er bij rubber niet in en dan wordt het heel vettig en blijft er juist vuil aan plakken.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:51

je hebt speciaal spul om je rubberen laarzen schoon te maken:) kun je kopen bij paardenwinkels, en misschien ook wel bij de schoenmaker:)

Aukjee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:53

ik deed ze altijd met zonnebloem olie in olieën, maarja dat trok eigenlijk ook meteen in
ik ga dit topic eventjes bijhouden

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:27

Idd een spuitspul, ik heb ook wel een equistar gebruikt Ze zijn dan wel 2 dagen glibberig, maar ze glanzen dan wel mooi zwart. Ook Haarlak kan heel goed werken, maar dan zou ik em wel 1 dagje laten staan anders piept het zo

Spetter

Re: opknappen rubberen laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:00

Schoonmaakspul voor dashboard of bumpercleaner gebruiken. Gewoon er op smeren en uitwrijven. Worden ze weer als nieuw van! Succes

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:07

uhu, alleen hieruit lees ik idd dat ik veel dingen dan aan zou moeten schaffen zoals cokpit spray wat ik niet heb.... aangezien ik een zeer arme student ben

Probeer het nu met babyolie, die tip kreeg ik van vriendin... uiteraard eerst een klei s tukje proberen

Spetter

Re: opknappen rubberen laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:09

Heb je geen hema of action in de buurt? Of iemand met een auto die een beetje bumperpoets heeft? Het is niet duur hoor, 3 euro ongeveer denk ik.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:19

looow dat is niet duur idd.... word een actie voor maandag... zit nu in mijn huispak tentamens te leren...

nieuwe ideeen ook erg welkom!