Vraagje over dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Vraagje over dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 11:01

Hoi allemaal,

Ik zou graag een dressuurzadel kopen omdat ik meestal wel dressuur rij maar ik vind het ook wel eens leuk om het bos in te gaan en dan doe ik graag mijn beugels enkele gaatjes korter. Nu is mijn vraag als je met korte beugels (niet superkort, gewoon dat je stevig zit) rijdt een dressuurzadel dan niet heel erg ongemakkelijk zit? Of stel ik nu een heel erg blonde vraag ?

Groetjes

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:05

In principe niet, je kunt alleen je benen niet te ver buigen omdat je dan voor het zweetblad uitkomt, dat loopt natuurlijk recht naar beneden. Maar ik maak incidenteel zelfs wel eens een sprongetje op mijn dressuurzadel.

Maar als jij niet stevig zit met lange beugels zou ik nog maar eens kritisch naar mijn zit kijken, dat je niet teveel probeert te knellen met je knieen oid

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 11:10

Ik zit wel stevig met lange beugels hoor maak je maar geen zorgen . Maar ik bedoel gewoon als je eens een rengalopje of een heuveltje wil doen ofzo en je wil in verlichte zit gaan en je doet dat met lange beugels gaat dat toch niet zo lekker he.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:14

Je kunt makkelijk de beugels wat korter doen, je kan ook heus wel een sprong maken met een dressuurzadel. Bovendien is een dressuurzadel voor afstanden de één na beste keus.(endurancezadel staat op één )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:28

Oh, dat kan prima met een dressuurzadel. Ik begin met de jonge paarden met het aanleren van de galop in verlichte zit op een dressuurzadel

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:13

Kan prima
Spring ook weleens met mn dressuurzadel, dat gaat ook gewoon

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:25

Je kunt makkelijk met kortere beugels rijden of springen, mij lukt het igg ;prima Je kunt ook voro een dressuurgericht veelzijdigheids zadel gaan Dan zit je overal goed bij, vooral met dressur Dat lijkt me voor jou wel een optie,

Zelf heb ik een veelzijdigheidszadel en een dressuurzadel, de ene periode doe i kalles op het veelzijdigheids zadel, de andere periode rijd ik altijd (ook met springen) op het dressuurzadel, En dat zijn dan niet een paar sprongetjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:36

Ik kan niet met lange beugels rijden en rij dus ook op m'n dressuurzadel met korte beugels. Ziet er wel niet zo charmant uit, met m'n knieen die uitsteken, maar wat maakt dat uit.

Ninus

Re: Vraagje over dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:17

Dat kan best hoor

Ik maak ook weleens een klein sprongetje met een dressuurzadel en dat gaat ook goed.

Als het paard wat fris en springerig is heb ik liever een springzadel, voor de rest gebruik ik altijd een dressuurzadel.

Aangepaste veelzijdigheidszadels vind ik niets....