In het begin ging het best goed, alleen ging ik constant iets voorover hangen. Omdat Sancho nog niet zo goed wilde ontspannen en ik daarmee zo bezig was, dacht ik dat dit ook aan mij lag. Toen iemand foto's maakte van het rijden, zag ik dat het zadel bij het lichtrijden van achteren omhoog kwam. Nou ja, ik denk dat moet dan maar eens opgevuld worden.
Toen ik een paar weken terug op de les kwam stapte ik op en kwam tot de conclusie dat de beugelriemen niet gelijk waren
. Ik moest aan een kant de beugel 3 (!) gaatjes langer maken...Later kwamen we er dus achter dat het zadel daarnaast dus ook snel verschuift van links naar rechts. Ik de volgende dag direct het zadel naar de zadelmaker gebracht en hij zei dat het zadel idd behoorlijk leeg was, en heeft het toen flink opgevuld. Ik heb er toen een paar keer mee gereden, maar bij Sancho was er van het kleine beetje ontspanning niets meer over....Zodra ik hem iets wilde opsluiten ging hij ervandoor. Ook merkte ik dat het zadel nu helemaal voorover kantelde, dus hing ik helemaal voorover. Ik heb nog gekeken of de spanning van Sancho echt aan het zadel lag en ben er nog even opgekropen zonder zadel. Daar had hij dan ook ineens geen moeite meer met ontspannen.
Ik de zadelmaker weer gebeld en hij zou er weer wat uithalen. Ik heb hem toen nog wat foto's gemaakt zodat hij kon kijken hoe het zadel op de rug van Sancho lag. Vandaag heb ik het weer uitgeprobeert. Ik heb het idee dat het nu iets beter past (maar zeker niet beter als helemaal in het begin van het verhaal), maar nog wil Sancho niet echt ontspannen. Bovendien kiep ik nog steeds naar voren en krijg ik gewoon mijn bekken niet gekanteld in het zadel, en dit zit erg irritant. Als ik dit probeer te doen, krijg ik meteen protest van Sancho..
Nu mijn vraag dus aan jullie, past dit zadel uberhaupt (zowel op Sancho als bij mij)??
Hier wat foto's om het probleem te verduidelijken:
Dit bedoel ik met het voorover kiepen, ik kan mijn bekken niet kantelen.
Hier zie je dat het zadel van achteren omhoog komt. (let aub niet op het rijtechnische gedeelte, de fouten in het plaatje zijn mij ook duidelijk
)En hier het zadel he het op Sancho ligt (kwaliteit komt doordat ik de foto's lichter heb moeten maken)
Zijkant:
Achteren
Even nog voor de duidelijkheid: De boommaat van het zadel is wel goed en ook liggen de kussen ver genoeg uit elkaar dat de wervelkolom niet in het geding komt.
(sorry voor het lange verhaal
)

.