Wondjes door singel met buikflap. Wie herkent dit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

Wondjes door singel met buikflap. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:20

Ik heb laatst een singel met buikflap gekocht. Nou heb ik de singel 2x gebruikt en bij de 2e keer zag ik opeens dat mijn pony wondjes van de singel kreeg. Net voor de singel zegmaar. De vacht is helemaal weggeschuurt en het is helemaal rood.
Dit lijkt mij niet normaal dus ik ben benieuwd wie dit nog meer heeft gehad? en wat je eraan gedaan hebt? en hoe ik dit kan voorkomen?
Laatst bijgewerkt door RenskeG op 04-11-05 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:23

Mijn paard kreeg wondjes van zo'n rechte singels , dus heb ik een anatomische gekocht... Mischien andere soort singel (kan ze wel tegen leren singels?)

RenskeG

Re: Wondjes door singel met buikflap :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:26

Ja normaal gesproken wel..

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:00

Is het die van HH? Met dat neopreen er op? Ik heb een gewone singel van dat neopreen van HH gehad en ook daar kreeg het paard dat ik reed wondjes van. Het is van dat neopreen met die gaatjes zeg maar.

RenskeG

Re: Wondjes door singel met buikflap. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:01

ja die singel heb ik ook ja

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:13

Zal het dan aan dat neopreen met die gaatjes liggen? Hoe is de afwerking bij de randen? De singel die had leek netjes afgewerkt, maar als je geod voelde waren de randjes toch wat scherp.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:35

nee daar heb ik al nagekeken maar er zaten geen scherpe randjes aan. Zou het misschien helpen als ik er bont op laat zetten (wie niet of het kan hoor)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:44

misschien wordt die neopreen te warm, zodat de hitte niet weg kan, en dus 'schroeit' in de huid?
Neopreen staat nu niet bekend als ademend namelijk...

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 08:34

ja misschien is het dat wel maar dat zou ik wel raar vinden. Op de site staat dat namelijk het volgende:
"Leder, gevoerd met Sharkskin (gepatenteerd) closed cell neoprene, welke zorgt voor een goede drukverdeling en afvoer van transpiratie."

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:01

als je een singel in neopren koopt heb je er normaal geen last meer van. Mijn crosspaard had hier ook last van en heb ze dan zo een gekocht, heb geen enkel wondje meer gehad. Als ze dan nog wondjes heeft: een bontje rond je singel doen.

RenskeG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 18:32

_Dorien_ schreef:
als je een singel in neopren koopt heb je er normaal geen last meer van. Mijn crosspaard had hier ook last van en heb ze dan zo een gekocht, heb geen enkel wondje meer gehad. Als ze dan nog wondjes heeft: een bontje rond je singel doen.

Oke gelukkig ligt het dus niet aan het neopreen. Maar hoe kan ik dan zo'n bontje rond de singel doen? zijn hier speciale bontjes voor ofzo?

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:45

Ik heb het ook aan de hand gehad. Mijn paard heeft 3 maanden stilgestaan en nu ben ik pas bezig met haar met stappen. Ik zou een gewone singel kopen en daar een losse springlap aandoen, die moet wel heel soepel zijn (eventueel met wol).

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:47

Ik heb bij mijn paard standaard een singelbontje, heb een neoprene singel en daar kreeg hij ook wondjes van

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:49

Hmm wij hebben gewoon lederen singels met buikflap bij meeste paarden geen wondjes maar we hebben ook zo losse buikflap met Bont en die gebruikte ik eerst bij een merrie die wel wondjes kreeg..