dressuurproef ABOB

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skreiandor

dressuurproef ABOB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:33

Hoi Allemaal,

Ik ga 28 November meedoen met mijn Fjordje aan de ABOB - proef in Ridderkerk. Nu zat ik het dressuurproefje door te lezen en begreep ik 1 onderdeel niet helemaal. Deze is bij de B 2x maal door een S van hand veranderen. Moet je dan bij de E weer terug draaien zodat je weer bij de B uitkomt (1) of moet je gewoon bij B door een S van hand veranderen en dan de halve bak doorrijden en daarna nog een keer bij de B door een S van hand veranderen (2)?
Let niet op mijn tekenkunsten
Afbeelding

Skreiandor

Re: dressuurproef ABOB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:10

Is het zo'n domme vraag, zijn mijn tekeningen zo slecht of weet niemand het antwoord???

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:13

Ik weet het niet zeker, maar je eerste tekening lijkt mij het meest logisch.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:23

Je gaat bij B door een S van hand veranderen, als je dan bij E bent, ga je nog een keer door een S van hand veranderen, zodat je inderdaad weer bij B uitkomt. Dit moet ook wel, anders kan je nooit tussen A en K in arbeidsgalop rechts aanspringen (volgende oefening)

Ik moet ook de zadelproef doen (2x) en het is voor mij ook voor het eerst Heel erg veel succes in ieder geval, heb je al geoefend?

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:07

het is gewoon een 8je.
2 x door een "s" van handveranderen.

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:49

ok dank jullie wel, dat dacht ik in eerste instantie ook maar begon toch een beetje te twijfelen.

Ullwinn schreef:
Je gaat bij B door een S van hand veranderen, als je dan bij E bent, ga je nog een keer door een S van hand veranderen, zodat je inderdaad weer bij B uitkomt. Dit moet ook wel, anders kan je nooit tussen A en K in arbeidsgalop rechts aanspringen (volgende oefening)

Ik moet ook de zadelproef doen (2x) en het is voor mij ook voor het eerst Heel erg veel succes in ieder geval, heb je al geoefend?

ik rijd met skreia niet zo heel veel in de bak vanwege arthrose in haar voorbenen. Ik doe gewoon een paar lesjes en dan zie ik wel hoe het gaat. We proberen in ieder geval een B certificaat te halen.
Jij ook heel veel succes!!!!

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:57

ik doe ook mee... ik ga 25 november naar hardenberg.
Ik had ook nog even een vraagje over de bak in hardenberg, mischien dat iemand daar wel eens eerder gereden heeft.
Weet iemand hoe de bak daar is? dus klein/groot? of een erg zware bak? sorry offtopic
Maar het is inderdaad het 1ste plaatje...ik vroeg me vorig jaar precies hetzelfde af (ben toen wegens omstandigheden niet gegaan).
Ik ben druk aan het oefenen, maar ik barst al wel van de zenuwen

in elk geval erg veel succes!